תושבים בחיפה דורשים לדעת מי אישר לחברת אתו"ס להציב שלט ענק והבעת עמדה פוליטית, וכל זה במימון כספי הציבור?

חברת אתו"ס בחיפה, חברה ציבורית שממומנת מכספי משלמי המיסים בעיר, אמורה לעסוק בהפקת אירועי תרבות. אלא שבאתו"ס שם מסרבים להציג את הדוחות הכספיים שלהם תחת שקיפות, החליטו להציב שלט ענק על הבניין במרכז הכרמל, תוך הבעה דיעה פוליטית, כל זאת במימון כספי משלם המיסים. רק שהם לא מספרים, מי אישר להם את זה?

המחאה על הרפורמה המשפטית נשמעת ונראית בכל המדינה ואף הגיעה לשורות הצבא, אלא שגופים ציבוריים הממומנים מכספי הציבור נמנעים מלהביע דיעה רשמית או לקחת צד.

לא כך כנראה חושבים באתו"ס – החברה לאומנות תרבות וספורט חיפה, שהיא למעשה פועלת במלואה ממימון כספי ציבור ובעיקר כספים של משלמי המיסים בחיפה.

וכך, כבר מעל 10 ימים באתו"ס החליטו להציב שלט ענק על בניין אתו"ס במרכז הכרמל עם דמותו של בן גוריון וציטוט "מדינת ישראל לא תהיה אך פעם מדינה טוטליטרית"…

בעוד היו כאלו מתומכי המחאה שאהבו את הצבת שלט הענק שנוקט עמדה ברורה נגד הרפורמה המשפטית, היו אחרים שביקשו לדעת מעיריית חיפה איך קורה ששלט כזה, שעולה כסף רב ומציג עמדה פוליטית ברורה, ממומן מכספי משלמי המיסים.

בעיריית חיפה התנערו מכל אחריות והפנו לאתו"ס, שלטענתם קיבלו החלטה זו על דעת עצמם.

פנינו בתחילה ליעקב פיינגולד, יו"ר דירקטוריון אתו"ס שטען: "אני לא עובר במרכז הכרמל, לא ראיתי את השלט הזה".

לאחר שהתעקשנו לקבל הסבר ממנו ומגד זאבי שעומד בראש אתו"ס על דעת ובאישור מי הם מציבים שלטים פוליטיים, הם הסכימו לתת את התגובה הבאה, מבלי להסביר מי אישר להם להשתמש בכספי הציבור, שחלקו חולק על המחאה נגד הרפורמה.

זאת בהמשך לסירובה של אתו"ס להציג דוחות שקיפות ודוחות כספיים, שיצביעו על ההכנסות וההוצאות השנתיות שלה, כפי שחברה ציבורית נדרשת לעשות תחת חוק השקיפות. למרות אינספור פניות לאתוס ולגד זאבי עצמו.

זו תגובת אתו״ס, שנמסרה לאחר אינספור פניות: "זו הפעם השנייה שהשלט הזה נתלה. הפעם הראשונה היתה לפני מספר שנים בעת משבר הקורונה כאשר היה חשש שהתרבות תיפגע.
2. לאור התלהטות היצרים של כל הצדדים והחשש שהתרבות תיפגע שוב, החלטנו לחזור לדברי אבי האומה דוד בן גוריון אשר קבע מוסכמות שכולם יכולים להסכים ולהתאחד לאורן דווקא בימים של מחלוקות כמו ימים אלה.
3. אתוס מביעה את עצמה אך ורק באמצעות פעילויות התרבות שהיא יוצרת, ע״י בחירת הסרטים לפסטיבל הסרטים, ע״י בבחירת ההצגות המובאות לאולמות ובבחירות של המופעים של סדרת המחול, כאשר אתוס תמשיך לשמור על חופש פעולה אומנותי מלא גם להבא.
4. כל פרשנות אחרת אין לה בסיס ומטרתה לחבל בחופש האמנותי ולפגוע בו".

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות