אבחון מהיר של רופאת הילדים, ד"ר שרית פלג מטבעון, הציל חיי תינוק

"אני רוצה להודות לד"ר פלג על תשומת הלב, העירנות, האכפתיות והמקצועיות שלה שהפנתה אותנו בזמן למיון ולצוות הרפואי בבית חולים כרמל שטיפל ברותם במסירות והביא להחלמתו", מסכמת פזית שילמן, אימו של רותם

לחדרה של ד"ר שרית פלג, מומחית ברפואת ילדים במרפאת כללית בטבעון, מחוז חיפה וגליל מערבי הגיעה פזית שילמן עם תינוקה רותם בן 9 חודשים אשר סובל מחום גבוה מזה 11 יום, חלש ואפתי וממעט לאכול ולשתות. לכאורה נראה שרותם סובל ממחלה ויראלית כמו שאר הילדים והמבוגרים בתקופה זו אך ד"ר פלג ראתה מיד כשנכנס לחדר שהתינוק חלש, עם שפתיים אדומות וסדוקות ועיניים אדומות ללא הפרשות. בבדיקה גופנית שעשתה לו ראתה שריאותיו נקיות אך הבחינה שהלשון שלו אדומה עם נקודות ושהוא סובל מפריחה עדינה על הגב והחזה.

"כאשר יש חום אצל תינוק מעל 5 ימים, שוללים אבחנות של וירוסים, שפעת, מחלת הנשיקה וכדומה. אך מה שחשוב לשלול בנוסף, זוהי מחלת הקווסאקי הנדירה. מחלה זו דומה בתסמינים שלה למחלות ויראליות אך היא מסוכנת יותר משום שבמחלה זו נפגעים העורקים שבלב וזה עלול לגרום לסיבוכים בלתי הפיכים בלב בעתיד. התערבות תרופתית בשלב מוקדם במחלה, מונעת סיבוכים אלו אך חשוב לדעת כיצד לאבחן אותה". מסבירה ד"ר פלג.

ישנם מספר קריטריונים לאבחון המחלה: חום מעל 5 ימים, פריחה אופיינית, עליה בטסיות הדם, דלקת עיניים ללא הפרשות, בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר בדר"כ בצד אחד, שפתיים אדומות וסדוקות, לשון אדומה דמוית תות, נפיחות והאדמת כפות הידיים והרגליים, בשבוע השני ושלישי קילוף בקצות האצבעות. מספיק שיתקיימו 5 קריטריונים על מנת לאבחן את המחלה.

ד"ר פלג חשדה שהתינוק סובל ממחלת הקווסאקי ולכן הפנתה את התינוק והוריו למיון בית החולים להמשך טיפול. במיון הוא עבר מספר בדיקות ואכן בספירת דם שעשו לו הטסיות שלו היו גבוהות מאוד והוא אובחן כסובל ממחלת הקווסאקי. התינוק אושפז במחלקת ילדים בבית החולים כרמל וקיבל טיפול לוריד. כבר למחרת ניתן היה לראות שיפור ניכר במצבו. בבדיקת אקו לב שביצעו לתינוק, נראה כי לא נגרם לנזק לליבו והוא השתחרר מבית החולים כעבור מספר ימים עם המשך טיפול ומעקב אחר החלמתו.

"אני רוצה להודות לד"ר פלג על תשומת הלב, העירנות, האכפתיות והמקצועיות שלה שהפנתה אותנו בזמן למיון ולצוות הרפואי בבית חולים כרמל שטיפל ברותם במסירות והביא להחלמתו", מסכמת פזית שילמן אמא של רותם.

 

ד"ר שרית פלג
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות