זה מנהל פנימית ד' ברמב"ם שחשוד במעשים מגונים במתמחה: "אם את רוצה התמחות? תהיי אתי"

פרופ' מוריר חמאיסי, מנהל מחלקה פנימית ברמב"ם ומומחה ידוע בחיפה, הוא הרופא שהושעה עקב הטרדה מינית חמורה שמייחסת לו מתמחה שהתלוננה נגדו, כשניסה לכפות עצמו עליה לכאורה ואיים כי יפסיק את התמחותה אם לא תענה לו. הרופא מכחיש כל האשמה

פרופ' מוריר חמאיסי, מנהל מחלקת פנימית ד' בבית החולים רמב"ם שבחיפה, הוא הרופא הבכיר שהושעה עקב תלונה שהגישה נגדו מתמחה על הטרדה מינית חמורה נגדה.

המתמחה, שהגישה את התלונה לפני כחודש, טענה כי המקרה קרה לפני כשנתיים וכי הרופא הטריד אותה מינית ואף התנה את קידומה בהטבות מיניות.

על פי מכתב ההשעייה של הרופא, שהוציאו בנציבות שירות המדינה, תואר כי העובדת, שהייתה אז מתמחה במחלקה אותה מנהל הרופא, הגיעה לחדרו במטרה לשוחח איתו על טיפול לקורונה להוריה המתגוררים ברוסיה.

על פי התלונה, אז פרופ' חמאיסי קם ונעל את חדרו, ניגש אליה, הרים את שערה בידיו והכניס את היד השנייה אל מתחת לבגדיה. המתמחה ההמומה ביקשה: "תפסיק בבקשה, זה לא נעים לי". אלא שהרופא לא נענה לבקשתה ואף איחם ואמר: "אם את רוצה התמחות את צריכה להיות איתי. בואי תני לי נשיקה".

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ החליט על השעייתו של הרופא, שנכנסה לתוקף מ-12 בינואר ועד לסיום בירור התלונה וכתב בנימוקיו: "המעשים המיוחסים לך הם חמורים נוכח אופיים, מהותם ונוכח העובדה שהם בוצעו, לכאורה, במסגרת תפקידך בבית החולים כלפי מתמחה העובדת בכפיפות לך. במעשיך יש פגיעה קשה בתדמית משרד הבריאות".

הרופא מכחיש את המעשים המיוחסים לו.

בית החולים רמב"ם מסר בתגובה: "בעקבות תלונה על הטרדה מינית של איש צוות בכיר בבית החולים, נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה והחליטה על הגשת קובלנה נגד הבכיר ולהשעות אותו עד תום ההליך. בית החולים חרט על דגלו אתוס של קוד אתי גבוה בהתנהלות הבין אישית ומגנה כל סטייה ממנו וממתין לתוצאות ההליך המשמעתי".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות