בלעדי: עדות קשה של קצין וחייל שלדבריהם "עברנו לינץ' של ממש" מידי חבורות אלימות של אוהדי מכבי חיפה, והכל בגלל שהגיעו לדרבי עם חולצות של הפועל. ככה לא נראה כדורגל שמתיימר להיות באירופה

תיאור מזעזע של מה שעברו חייל וקצין בצבא, אוהדי הפועל חיפה, שבסך הכל רצו להגיע וליהנות ממשחק הדרבי. חבורות של בריונים אוהדי מכבי חיפה תקפו אותם באלימות קשה, ככה סתם. ואיפה המועדון והמשטרה אתם שואלים?

2 חיילים, האחד קצין ואביו – אוהדי הפועל חיפה, רצו להגיע אמש וליהנות ממשחק הדרבי בסמי עופר בין שתי הקבוצות החיפאיות. אלא שגם בדרכם אל המשחק וגם ביציאה ממנו הם חוו אלימות קשה, ללא כל סיבה, מצד קבוצות שונות של אוהדי מכבי חיפה שהחליטו כפי שהם מתארים: "לעשות בנו ממש לינץ' והכל כי היינו עם צעיפים של הפועל חיפה, ככה סתם. אחרי שנים, החלטנו שאנחנו לא מגיעים יותר למשחקים. אם זה מה שעוברים אוהדי קבוצות באחד מערי הכדורגל המרכזיות, אז עדיף לא להגיע יותר", אומר יריב (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת), קצין בצבא שמצא עצמו מותקף באלימות ובצורה משפילה על ידי אוהדי מכבי חיפה.

אביו של יריב, רועי (שם בדוי) מספר ל"ניוזים צפון" את מה שבנו, חברו החייל והוא עצמו עברו אמש בדרכם למשחק הדרבי וביציאה ממנו: "אנחנו תושבי המרכז אוהדי הפועל חיפה. אתמול קבעתי עם הבן שלי שאחכה לו בפתח של האצטדיון, כשהוא מגיע מהצבא ברכבת. הבן ירד והתחיל ללכת בקניון לעבר האצטדיון. כבר בקניון הבחינו בו כמה אוהדי מכבי חיפה, הוא לבש חולצה של הפועל והם התחילו להקיף אותו, ובלי כל סיבה, מתוך אלימות נטו – הם התחילו לקלל אותו, להכות אותו בראשו וירקו לו בפנים ולא הרפו. הבן שלי נכנס למצוקה ולמזלו בקניון היה איש אבטחה שהתערב והרחיק את האוהדים האלימים ממנו".

רועי ממשיך ומספר: "כשהוא הגיע לפתח האיצטדיון לפגוש אותי, ראיתי את הבן שלי בהלם. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר לי שעבר בדרך לכאן אלימות קשה והוא פחד להיכנס לאיצטדיון. הרגעתי אותו ואמרתי לו שירגע ושנכנס ליהנות מהמשחק".

אלא שמסתבר שהאלימות מצד קבוצות של אוהדי מכבי חיפה לא הסתיימה עם המקרה לפני המשחק, כפי שממשיך ומספר רועי: "לפני סיום המשחק החלטנו לצאת לפני הסוף ולהתקדם לעבר החניה, כדי לנסות ולהימנע מפקקים ביציאה. בזמן שהגענו לרכב בחניה המסודרת ליד האצטדיון, התקדמו לעברנו קבוצה של אוהדי חיפה שהיו לבושים עם חולצות שחורות ועל פניהם צעיפים כדי למנוע את הזיהוי שלהם – אני כבר הייתי ישוב במושב הנהג ברכב, הבן שלי והחבר שלו החייל ניסו להיכנס לרכב ואז קבוצת החוליגנים תפסו אותם והתחילו להרביץ להם. הבן שלי והחבר שלו ניסו להיכנס לרכב ולסגור את הדלתות. אבל הקבוצה הזו של כביכול אוהדי מכבי, לא הרפו – הם דפקו בעוצמה על שמשות הרכב והצליחו לפתוח בכוח את דלת המושב האחורי, שם ישב החבר של הבן, שכאמור גם הוא חייל – הם ניסו לקרוע מיידיו את התיק שלו והמשיכו להרביץ. אני יצאתי מהרכב ורצתי לעברם ורק אז הם הרפו".

רועי מספר עוד: "אנחנו לא מצליחים להתאושש ממה שעברנו. הבן שלי כל הדרך הביתה אמר לי: 'אבא, ניצלנו הערב מלינץ' ממש. זה אמור להיות משחק כדורגל, לא לינץ' אלים". הדבר המדהים שלא הייתה בסביבה כל משטרה לא מחוץ לאיצטדיון בחניה, איפה שלא פעם אוהדים עוברים אלימות. זה כבר לא ספורט", אומר רועי. "זה כבר מקום לכנופיות של אנשים אלימים להרגיש חופשי לנהוג באלימות ככה סתם. אחרי שנים שהגענו למשחקים, אנחנו כבר לא נגיע".

רונן (שם בדוי) אביו של החייל האחר שעבר אמש את התקיפה האלימה הוסיף ואמר: "לא יתכן שהבן שלי, חייל צה"ל, ילך למשחק כדורגל ויותקף על ידי בריונים וזאת בלי שום התגרות או פרובוקציה מצדו או מצד חבריו. לצערי מדובר בדפוס התנהגות קבוע בקרב "אוהדי" מכבי חיפה, בהמשך לאירועי המשחק האחרון בנתניה. מקווה שמישהו בהנהלת הקבוצה או במשטרת ישראל ישים לזה סוף לפני שיקרה אסון".

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com