היום התקיים דיון חשוב של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בנושא תכנית מפרץ חיפה, עם הצגת תכנית של איגוד ערים חיפה של שלבי פיתוח המפרץ

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קיימה היום דיון בנושא תכנית מפרץ חיפה. איגוד ערים חיפה הציגו את החלופה שכוללת את הצורך בבחינה מדויקת של שלביות הפיתוח בהתאם למפגעים של התעשייה, הגדלת הפארק המטרופוליני, חיבור נחל סעדיה לנחל הקישון

היום, התקיים דיון של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בנושא תכנית מפרץ חיפה. בדיון נכחו כל השותפים לדרך וביניהם איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה. בדיון הוצגה תוכנית עדכנית של תמ"א 75, חלופות והערות.

החלופה שהוצעה על ידי איגוד ערים כללה את הצורך בבחינה מדויקת של שלביות הפיתוח בהתאם למפגעים של התעשייה, הגדלת הפארק המטרופוליני, חיבור נחל סעדיה לנחל הקישון, הרחבת רצועת חוף הים, שמירה על המסדרונות האקולוגיים ונושאים נוספים.
הודגש הצורך בעצירת תכניות במרחב המפרץ הסותרות את מטרת תכנית זו, ביניהן התכניות של התעשייה הפטרוכימית להוספת מתקני ייצור.

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים: "אני מוקירה את העבודה הקשה של כל השותפים לדרך. זהו רגע מרגש בו אנו מדברים על סגירת בז"ן והבראת המטרופולין אני חושב כי חשוב מאוד לשמור על רצף מטרופוליני איכותי עם הרחבת פארק הקישון. אנו שמחים כי בעקבות עבודה שלנו ושל פעילי סביבה, בהסכמים הקואליציונים יהיה סעיף המתייחס לסגירת המפעלים המזהמים שכולל קביעת לוחות זמנים ותקצוב היערכות משק האנרגיה לסגירת בית הזיקוק. זוהי בשורה ואור ירוק לקידום המהיר של התוכנית להבראת מפרץ חיפה. החובה של כולנו כעת היא לפעול לקידום התוכנית ובמקביל להקדיש תשומות שיש להשקיע לעניין ניקוי הקרקעות , לתקצב את היערכות משק האנרכיה ולקדם המשא ומתן מול בזן ".

ד"ר ליהי שחר ברמן, מנכ"לית איגוד ערים: "אני מבקשת להודות לצוותי התכנון על הובלת התוכנית, על ההקשבה ועל הדיונים המקצועיים. אנו נמצאים כרגע בצומת קריטי ולכן, חשוב להכריז על סעיפים 77 ו78 בחוק התכנון והבנייה, כבר עתה. האיגוד מקבל מידי יום תלונות רבות מתושבים על מפגעי ריח ממפעלי בז"ן. לכן, חשוב לקדם את התכנית במהרה וללא דיחוי."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות