תכננתם ביקור בנצרת לקראת חג המולד? זאת "קבלת הפנים" שמחכה למבקרים מישראל ומחו"ל בכניסה לשוק חג המולד ומרכז העיר. "הם בוכים שאין מספיק מבקרים ישראלים ושמים את זה?"

העיר נצרת אמורה להיות שוקקת חיים בימים אלו לקראת חג המולד. אלא שבעיר בה יש ערימות אשפה בלב הרחובות המרכזיים, התיירים והישראלים מדירים רגליהם. ולמעטים שהגיעו בימים אלו לשוק "חג המולד" חיכו שלטי ענק שגורמים לכעס גדול

מבקרים ישראלים ותיירים שונים, בהם צליינים מחו"ל מגיעים בימים אלו לעיר נצרת לרגל חג המולד שיצויין בסוף השבוע הקרוב.

בעוד בערים כמו חיפה, שם פוקדים אלפים רבים את העיר התחתית לרגל "חג החגים" הססגוני, או את ירושלים, בנצרת מלבד קבוצות סיור של ישראלים ומעט מאוד תיירים, לא מורגש חג המולד דווקא באחת הערים הכי חשובות בעולם הנוצרי.

כאמור, מעט המבקרים בעיר הם בעיקר ישראלים. אלא שכשנכנסים לשוק בנצרת מוצאים כי מעל 80 אחוז מהחנויות סכורות, ברחובות העיר ובמרכזה יש ערימות אשפה והזנחה.

אבל כל זאת מתגמד לעומת "קבלת הפנים" שמחכה למבקרים הישראלים וגם אלו מחו"ל כשבכיכר המרכזית, בכניסה לשוק חג המולד ובפתח הכניסה בו הוצב עץ האשוח הענק, ניצבים שני שלטי ענק המנציחים את "יום הנכבה", בו מצוין כמה פלסטינים גורשו על ידי ישראל, כמה מהם כביכול נרצחו. ולצד זה גם תמונתה של העיתונאית שרין אבו עקלה שנהרגה לפני מספר חודשים בחילופי אש בין צה"ל למחבלים בג'נין.

מבקרים ותיירים ישראלים נדהמו בסוף השבוע לגלות את "קבלת הפנים" שחיכתה להם: "הגענו ושמענו תלונות מהסוחרים שישראלים לא מגיעים לעיר מאז האינתיפדה ושומר החומות. ומה הם עושים? שמים שלטי ענק במקום הכי מרכזי בעיר שמאשים את ישראל ברצח המונים. רבים מאיתנו שחשבנו בתום הסיור אולי ללכת למסעדות בעיר, ויתרנו. אם זה היחס לישראלים בעיר שחיה מכספי המדינה, אז שהעסקים שם ימשיכו לגווע", אומר אמיר שהשתתף בשבת בסיור מאורגן בעיר ויחד עם אחרים נדהם למראה השלטים האלו.

 

צילום: פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות