משיבים את חופי הכינרת לציבור: הרשות לאכיפה במקרקעין פירקה את הגדרות שנבנו בניגוד לחוק במתחם ימק"א

מפקחי מחוז צפון של הרשות לאכיפה במקרקעין ביצעו הריסה של גדרות במתחם ימק"א שנבנו בניגוד לחוק בתחום הכינרת ומנעו מהציבור גישה חופשית למעיין ולים

ההריסה בוצעה לאחר שנה של הליכים משפטיים שנוהלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין תוך שהן בית משפט השלום והן בית המשפט המחוזי בערעור קיבלו את טענות הרשות לאכיפה וקבעו כי יש לקיים את צו ההריסה שהוצא על ידי הרשות.

בשבוע שעבר ניתנה ההחלטה בערעור על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת שקבע כי העבודות האסורות להקמת הגדרות התבצעו "בסביבה חופית המהווה משאב ציבורי, ובנסיבות העניין ברור כי הצורך בשמירה על סביבה חופית הוא אינטרס חשוב ועליון הגובר על כלל השיקולים האחרים שנטענו ע"י המערערת". הריסה זו מצטרפת לשורת פעולות אכיפה שנוקטת הרשות לאכיפה במקרקעין בתחום ים כינרת בשנים האחרונות: הרשות חילקה למספר חופים שמבצעים שימוש אסור בחוף התראות וקנסות הנעים בין 300-600 אלף שקלים לכל חוף. לפני מספר ימים בוצעה הריסה עצמית של גדרות שנבנו באופן לא חוקי בחוף תמר ומנעו מהציבור גישה חופשית לכינרת לאחר שננקטו פעולות אכיפה על ידי הרשות.

בימים אלו הרשות לאכיפה במקרקעין מנהלת בבית המשפט עוד מספר תיקים שעניינם בניה לא חוקית בחופי הכינרת. הרשות לאכיפה במקרקעין תמשיך להקפיד ולאכוף כל בנייה לא חוקית חדשה בתחומי ים כינרת ותמנע כל מצב של הצבת עובדות בשטח שימנעו מהציבור גישה חופשית למשאבי הטבע.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות