בית לא סוגרים!” צופי ים חיפה לעיריית חיפה- ‘תעמדו בהסכם המשולש שחתמתם עליו ב 2014 אחרת השבט ייסגר לאחר כמעט מאה שנות פעילות!’ המסע הארצי למען צופי ים חיפה

משבר האגודות הימיות של חיפה מחריף. עיריית חיפה טוענת כי היא מחפשת פתרון, כך גם חנ"י וכך גם שרת התחבורה שהוציאה מכתב בנידון- העניין הוא שצופי הים של חיפה לא מאמינים לאף אחד אבל הם מלאי אמונה ומקווים שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר

שבט צופי ים חיפה שהוקם בשנת 1923 פועל בתחום החינוך הימי ופיתוח הנוער. השבט הוא מקום הפעילות העיקרי של הילדים, שם הם מתעצבים, מפתחים ראיית עולם וערכים ייחודיים כשבכיתה י׳ הם זוכים להעביר את כל זה לילדים הצעירים. השבט נמצא כיום בשטח שנמצא בבעלות חנ”י- חברת נמלי ישראל. ב2014 נחתם הסכם עם עיריית חיפה שבו הובטח להקים לצופי ים שבט חדש המתאים לפעילות שלנו. במקביל נחתם הסכם עם חנ”י המעניק מקום זמני במיקומו הנוכחי של השבט עד שיתאפשר המעבר, אך העירייה הודיעה שלא תוכל לעמוד בהסכם ולא הוקם מקום חלופי וכך יצא צו פינוי לפיו על השבט לפנות את השטח בקרוב. השבוע היה מטלטל כאשר גם ראש עיריית חיפה הוציאה מכתב בנידון וגם שרת התחבורה ואילו חברי שבט צופי הים חיפה הפגינו מול העירייה.

נמרוד עירן, ראש שבט צופי ים חיפה: “לפני כחודש קיבלנו מכתב דרישה מחנ”י לפנות את השבט עד סוף השנה הזו- 31/12/2022. בנוסף לדרישה זו הועלה כי ישנה בעיה בטיחותית של תנועת הסירות הקטנות בנמל. מאחר ואנו פועלים על פי החוק ובתאום מלא עם רב חובל נמל, הדבר נראה לנו תמוה. פנינו לשרת התחבורה והם כינסו את כל המועדונים הפועלים בנמל, כולל נציג חנ”י, המשטרה, מנהל התנועה בנמל, רב חובל הנמל. בתום הכנס יצאה הודעה כי אין מניעה שהפעילות בנמל תימשך על פי החוק ובתאום עם האגודות השונות. פנינו לחנ”י ולעירית חיפה לקבל מהם מענה מדוע לא עשו דבר בעניין פתרון למיקום השבט. השבט נמצא במיקומו הנוכחי כבר 60 שנה- משנת 1963! העיריה וחנ”י ישבו וסיכמו בשנת 2014 כי יפעלו למציאת פתרון הולם לצרכי השבט במקום חליפי למיקומו הנוכחי. אחת האפשרויות היא החוף השקט. חוף זה היום הינו חוף רחצה מופרד וחלקו חוף למועדוני גלישה וספורט ימי. מבחינת מקום- אין לנו אפשרות להיכנס אליו כי החוף קטן, יש חיכוך גדול עם מתרחצים וזה מסוכן, אין הגנה מהים לסירות, ואין מקום!”

צילום צופי ים חיפה

שרית גולן, חברת מועצת העיר, שנרתמה לעזור לשבט: "נפגשתי עם עוזר שרת התחבורה אשר פעל בהנחייתה להביא להקפאת מכתבי הפינוי של מועדון החתירה וצופי ים. בפגישה נמסר לי כי השרה הנחתה למצוא פתרון כולל למועדונים השונים תוך כך שלבינתיים ימשיכו לפעול בקישון עם הסדרה בטיחותית להם. נעקוב לראות שאכן דירקטוריון חברת נמלי ישראל תפעל בהתאם להנחיות השרה ובמקביל אפעל אני לקידום פתרון כולל מול כל הגורמים לטובת כלל המשתמשים בקישון ובחוף השקט."

נמרוד עירן, ראש שבט צופי ים חיפה, מסכם: "אנחנו מבקשים לקבל אישור להמשך הפעילות שלנו במיקום השבט הנוכחי עד שיוקם ויימסר לידינו אתר חליפי המותאם לצרכים. אין לנו כל עניין לריב לא עם חנ״י ולא עם עירית חיפה. אנו כתושבי העיר פונים בבקשה מהעירייה לפתור את הבעיה. שבט צופי ים חיפה הוא מקום גידול למפקדי העתיד, כך היה וכך אנו רוצים שימשיך להיות. והמספרים מדברים בעד עצמם- לפי מידע שקיבלתי ממפקד בכיר- כ 10% ממפקדי הצוללות וכ 15% ממפקדי שייטת הצוללות הם בוגרי צופי ים חיפה! אני מאמין שאם נכנס את הראשים בחדר ונדון ללא אינטרסים בסוגיה, נוכל לקדם ולמצוא לה פתרון. העיריה מסמנת שהיא מוכנה לפעול ואף ציינה שיש משאבים לדבר. נשמח לקבל תגובה משני הצדדים שהם מוכנים לעבוד יחד לפתרון העניין."

מעיריית חיפה נמסר בנושא: "עיריית חיפה רואה חשיבות רבה בפעילות השייט ודורשת כי זו תתבצע באופן מוסדר ובטיחותי כפי שמתחייב מכל פעילות המתבצעת עם ילדים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפעילות ימית. בתוך כך פועלת רה"ע לכנס את חנ"י וכל יתר הגורמים הרלוונטים במטרה להביא לסיום המחלוקת הנוגעות לכלל אגודות השייט."

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות