כך נגלתה רצועת חוף עתלית לעיני מטיילים: אשפה לאורך כל החוף ובמים, סרחון וזוהמה, וזה בחוף שהמועצה חוף כרמל מצהירה עליו כשמורת טבע היפה במדינה. המציאות קצת פחות יפה

כך נראה חוף עתלית לעיני מטיילים שהגיעו אליו וחשבו שהם מגיעים לחוף שהוא גם שמורת טבע. ערימות אשפה לאורך החוף, מים בוציים כתוצאה מאשפה במים. אז מה יש למועצת חוף כרמל לומר בעניין, המועצה שמכריזה על עצמה כאזור המטופח והיפה בארץ?

משפחה מאזור המרכז הגיעה לחוף עתלית, לאזור סמוך לחורבת קרתא, כשהם רוצים לראות את פריחת החצבים בעונת הסתיו. אלא שהמראות שנגלו לעיניהם בחוף העתלית, באחריות המועצה חוף כרמל, היממו אותם מההזנחה, כמויות אשפה לאורך החוף ובמי הים.

מדובר בחוף שמוגדר כשמורת טבע, אבל היה בו הכל חוץ משמורת טבע כך הם מספרים: "היה קודר ומאכזב, וזה סיפק הצצה למצבו העגום של הטבע בישראל וחופי הים בפרט", סיפר תמיר. "על אף הגדרתו של החוף כשמורת טבע, חופי הים היו מלאים בפסולת וזבל. חלק מהזבל מקורו, למרבה האירוניה, בפחים שהוצבו על ידי המועצה האיזורית חוף הכרמל במימון המשרד להגנת הסביבה,מטרים ספורים מהחוף. פחים מלאים שספק אם מישהו דאג לפנות אותם בשנה האחרונה והזבל מתעופף מהם אל הים.
והים, הים כולו ביצה אחת גדולה של פסולת פלסטיק, חתיכות קטנות וחלקים גדולים של פלסטיק מסוגים שונים. תמונות שכאילו לקוחות ממדינת עולם שלישית".

המ6עצה חוף כרמל מתפארת תמיד בפרסומיה כמועצה שדומרת על המרחב הכי יפה ומטופח במדינה, אלא שדווקא תושבי עתלית טוענים כבר כמה שנים שהמועצה מזניחה את אזור עתלית, שאמור להיות אחד מהאזורים היפים במדינה, כשהמציאות בשטח עגומה הרבה יותר.

תגובת המועצה חוף כרמל: "

לחוף הכרמל רצועת החוף הארוכה והיפה ביותר בארץ – למעלה מ 40 ק"מ של חופי ים, מכפר גלים והחותרים בצפון, דרך נווה ים והבונים, דור ונחשולים, ועד למעגן מיכאל, שדות ים וקיסריה בדרום. המועצה משקיעה משאבים רבים בהסדרת הסביבה הימית והחופים: הנגשה, חידוש מתקנים, פיתוח כלכלה מקיימת, דגימת מים ופיקוח, הסדרת לינה, אכיפה ועוד.

חוף הכרמל היא המועצה האזורית הראשונה בארץ שכלל חופי הרחצה המוכרזים שלה זכו לקבל את התו "דגל כחול" – תו התקן הבינלאומי היוקרתי ביותר לחופי רחצה…

"במהלך כל השנה פועלת מחלקת החופים של המועצה על מנת להבטיח לכל אזרחיות ואזרחי ישראל בילוי נעים, שקט, בטוח – וחינמי –  בחופי הים של המועצה. המועצה מפעילה מערך פינוי אשפה מחופי הים, הפינוי מתבצע כפעמיים בשבוע.

במספר מוקדים (ביניהם החוף המוזכר בפנייה) מוכרת תופעה של אזרחים/ות שעוסקים/ות באיסוף בקבוקים למיחזור, לצורך קבלת הפיקדון עבורם. תופעה זו הופכת לבעייתית כאשר אותם אזרחים/ות מפזרים את תכולת הפחים על מנת לאתר את הבקבוקים. את האשפה שאיננה בקבוקים, הם משאירים  זרוקה לצד הפח ולא בתוכו. מחלקת החופים והפיקוח בשיתוף מוקד המועצה וסייריו עושים ככל הניתן על מנת למגר תופעה זו.

"המועצה תמשיך לפעול בשילוב עם האזרחים/ות התורמים/ות מזמנם וממרצם (במסגרת פרויקטים ומיזמים רבים להם שותפה המועצה) לשמירה על ניקיון החוף וסביבתו".

 

צילום: רשת פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות