בעקבות הרצח של התלמיד בן ה-15 מנוף הגליל, יואל להנגהל ז"ל, השעתיים הראשונות של החזרה ללימודים בבתי הספר יוקדשו לשיח על האלימות

בעקבות הרצח המזעזע של יואל להנגהל ז״ל בן ה-15 מנוף הגליל שנרצח בקטטה בקריית שמונה, השעתיים הראשונות לחזרה ללימודים מחופשת החג יוקדשו לשיח בנושא בכל בתי הספר

 

עם הידיעה על הירצחו של יואל להנגהל ז״ל, תלמיד ישיבת הסדר במעלות, שנדקר למוות בקטטה מחרידה בעת בילוי בקריית שמונה, משרד החינוך החל לפעול, בתאום עם משטרת ישראל, ב-4 מוקדים עיקריים:
נוף הגליל – מקום מגוריו של הנרצח;
מעלות-תרשיחא -מקום לימודיו של הנרצח.
קריית שמונה וחצור הגלילית- שם נעצרו החשודים ברצח. בישובים אלה מתקיימת פעילות מיוחדת בקרב התלמידים המעורבים בקטטה האלימה ובאירועים שקדמו לה. כמו כן, ניתנת תמיכה לתלמידים מיישובים אלה, אשר לא היו מעורבים באירוע אך נחשפו אליו ולהשלכותיו הקשות.

בבתי הספר בישובים אלה התקיימו מפגשים עם התלמידים וההורים עוד טרם היציאה לחופשת החג. כמו כן, נשלחו להורים בישובים אלה הודעות אודות המקרה, הקוראות להם לקיים שיח בנושא עם ילדיהם. ההורים הוזמנו לפנות לקבלת ייעוץ בנושא מאנשי המקצוע בבתי הספר, ומהשרות הפסיכולוגי והיעוצי ברשויות המקומיות.

לאור העובדה שמדובר בחופשה ממושכת, הונחו צוותי החינוך בבתי הספר ובחינוך הבלתי פורמלי לתת מענים לתלמידים, במיוחד לתלמידים בסיכון.

משפחתו של יואל ז״ל מלווה כל העת, ומקבלת תמיכה מנציגי משרד החינוך והרשות המקומית, אשר מלווים גם את אחיו הצעירים, הלומדים בנוף הגליל.

בהתאם, הנחה המחוז גם ללוות את כל קהילת בני המנשה ביישובים האמורים, יחד עם גורמי הקליטה והרווחה ברשויות המקומיות ולהיערך יחד עמם ליום החזרה מהחופשה.

כלל צוותי החירום, יפגשו עם הצוותים החינוכיים לגיבוש תכנית חינוכית, שתתקיים בבתי הספר מיד עם החזרה מהחופשה. בשלב ראשון, השעתיים הראשונות ביום החזרה מהחופשה יוקדשו לשעת מחנך, לשיח על המקרה החמור ועל השלכותיו, על אלימות ועל הדרכים לפתרון קונפליקטים, לרבות שיח ופעילויות על קבלת האחר ועל הרגישויות הנדרשות לעולים החדשים.
עוד תגובש תכנית ארוכת טווח לפעילויות בנושא מיגור תופעת האלימות, הפגיעה באחר והגברת תחושת המוגנות של התלמידים.

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות