כתב אישום חמור הוגש נגד "כרמל אולפינים" ובכירים בחברה בשל גרימת זיהומים וליקויים חמורים במהלך שנתיים

כתב אישום חמור נגד חברת "כרמל אולפינים" מקבוצת בז"ן על כך שהפעילה כשש פעמים בניגוד להיתר את הלפיד, שגרם לזיהומי אוויר בין השנים 2016-2018

המשרד להגנת הסביבה הגיש ב-23 במאי כתב אישום פלילי נגד חברת כרמל אולפינים בע"מ (כאו"ל) מקבוצת בז"ן ובעלי משרה בחברה, בגין גרימת זיהום אוויר והפרה של רישיון העסק והיתר הפליטה של המשרד בין השנים 2016 עד 2018.

בתום חקירה מורכבת שביצעה המשטרה הירוקה, שכללה עשרות נחקרים ושעות חקירה רבות, המשרד הגיש את כתב האישום – שמקורו בהליך אכיפה מנהלי שניהל מחוז חיפה של המשרד. זאת בעקבות מספר הפרות שהתגלו במסגרת פעולות הפיקוח השוטף של מחוז חיפה על החברה, ונוגעות לתפעול הלפיד שלא בהתאם לדרישות ההיתר ובניגוד לחוק, ב-9 מועדים בין שנת 2016 ל-2018.

מהליך האכיפה ומהחקירה עלה, כי בין השנים 2018-216 הלפיד הופעל שלא ביחס גז קיטור מתאים ובאופן שחרג מהנחיות היצרן. כתוצאה מכך, הפעלת הלפיד נעשתה באופן שאינו מבטיח שריפה ביעילות מרבית ונטולת עשן לעין, ולכן גם לא בהתאם לטכניקה המיטבית הזמינה.

עוד עולה מכתב האישום, כי לפחות ב-6 מהמקרים, הפעלת הלפיד נעשתה בניגוד להנחיות היצרן, באופן שהביא לעשן נראה לעין, בפרקי זמן שונים, במהלך אירועי הזרמת הגזים ללפיד. בנוסף, לפחות ב-5 מהמקרים לא ניתן היה לבצע מעקב וניטור רציף של הלפיד באמצעות מערכת הוידיאו, שכן אופן הצילום לא אפשר בקרה רציפה של להבת הלפיד והעשן הנראה לעין, בניגוד להיתר הפליטה.

תגובת יו״ר איגוד ערים, עו״ד שרית גולן-שטיינברג: ״אני מברכת על האכיפה וההעמדה לדין של מנהלי חברת כאו״ל אך הציפייה היא שאכיפה בלתי מתפשרת תיעשה בסמוך להפרות ולא 3-5 שנים לאחר מכן. אין כל הבדל בין פורץ לדירה שנעצר בסמוך למעשה לבין מפעל עברייני שגורם לנזקים לבריאות ולחיי התושבים״.

 

צילום: איגוד ערים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות