החלו עבודות שדרוג ושיפוץ נרחב במרכז המסחרי סביניה בקריית ביאליק. העבודות יימשכו כשנה

המרכז המסחרי בשכונת סביניה בקריית ביאליק, שהוקם בשנות ה-70 עובר "מתיחת פנים" והתחדשות גדולה. העבודות יימשכו כשנה

השבוע החלו העבודות לשיפוץ  ושדרוג מרכז מסחרי סביניה ברחוב קרן היסוד בקריית ביאליק. העבודות יימשכו כ- 12 חודשים. מדובר במרכז מסחרי הוותיק של העיר שהוקם בשנות ה – 70 של המאה הקודמת על ידי חברת רסקו ונושא את שמה של סבינה כץ, אשתו של אפרים כץ, מראשוני העיר.

מרכז סביניה היה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה שמעליהם נבנו בנייני מגורים. באותה תקופה בניינים אלו היו הגבוהים ביותר באזור הקריות.

קריית ביאליק הייתה חלוצה בבניית הקונספט הייחודי שהוא הקמת מרכז חנויות שכונתי שבמרכזו רחבה גדולה המחברת בין החנויות ובתי העסק או משמשת למקום התכנסות לתושבים.

חידוש נוסף שהיה בולט באותם השנים היה הקמת חנייה היקפית שאפשרה להסתובב בחופשיות בין החנויות מבלי שתהיה הפרעה של התנועה.

עם השנים קרנו של המרכז המסחרי סביניה דעך, הקמת הקריון וקניונים נוספים באזור נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום.

עיריית קריית ביאליק החליטה להחזיר עטרה ליושנה וקידמה את פרויקט השיפוץ והשדרוג של המרכז הוותיק בכדי להפכו למקום שוקק חיים שישמש כנקודת מפגש והוואי תרבותי.

כאמור, העבודות עתידות להסתיים בקיץ 2023 ויכללו  פיתוח חזיתות בתי העסק, החלפת אלמנטים מתכתיים, צביעה מחודשת, החלפת תאורה, פיתוח נופי וריהוט גן, סלילה מחדש של המדרכות ועוד.  בנוסף לכך ישודרג וישופץ קטע הכביש בחזית המרכז הפונה לרחוב קרן היסוד והחניה התפעולית בעורף הפרויקט.

הפרויקט יבוצע על ידי החברה הכלכלית קריית ביאליק.

ראש העיר אלי דוקורסקי: "בכדי להוציא את הפרויקט אל הפועל עברנו דרך ארוכה של שיתוף הציבור היות ומדובר בחנויות ונכסים השייכים לאנשים פרטיים רבים. לכן נדרש שיתוף הפעולה בין כל הגורמים. השקענו מחשבה רבה גם בפיתוח הרחבה המרכזית שתוכל לשמש לאירועי תרבות והתכנסויות, בילוי לשעות הפנאי ומרגוע. אני משוכנע כי תושבי קריית ביאליק  והסביבה יחזרו לפקוד את המרכז לאחר השיפוץ".

 

בתמונה: גידור שטח העבודות. צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות