הערכה: הצתת האוטובוסים בצפת- פרוטקשן של כנופייה מטובא-זנגריה. עקב השריפה, שינויים בתנועת האוטובוסים בצפת והאזור

לאחר שריפת 18 האוטובוסים בשבת לפנות בוקר, ההערכה גוברת כי מדובר בפרוטקשן של כנופייה מטובא זנגרייה שסוחטת את חברת האוטובוסים "עפיפי" שבבעלותה האוטובוסים. בינתיים, בשל הנזק הכבד, שינויים בתנועת האוטובוסים בצפת

 

מעט אחרי 03:00 לפנות בוקר יום שבת,   הגיעה למוקד הכבאות הודעה על שריפת אוטובוסים גדולה בתחנה המרכזית, הממוקמת בכניסה לצפת. רוב האוטובוסים שייכים לחברות "עפיפי" מנצרת (16 מתוך האוטובוסים) ונתיב אקספרס – ששייכת גם היא לעפיפי.

ההערכות הן כי מדובר בפרוטקשן מעשה ידיה של כנופייה הפועלת באזור ואנשיה מהיישוב טובא-זנגרייה. הכנופייה גובה דמי חסות במסווה של חברות שמירה ויש חשד כי הצתת אוטובוסים שנרדמה לפני שבועיים בקריית שמונה, היה גם מעשה ידיהם.

בשל הצתת האוטובוסים, משרד התחבורה הודיע על שינויים בשירות האוטובוסים העירוני והבין-עירוני בצפת בשל הנזק שנגרם משריפת 18 האוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת" קווי השירות העירונים והבין-עירוניים יופעלו היום מחוץ לתחנה המרכזית בארבעה מוקדים ברחבי העיר: קווי 900 של נתיב אקספרס יחלו את פעילותם מרחבת השוק ברחוב ז'בוטינסקי, קווים 5, 43, 361, 367, 511 ו-522 ייצאו מרחוב העצמאות, קווים 4, 6, 7, 10 ו-22 ייצאו מהתחנה שמעל התחנה המרכזית ברחוב ירושלים פינת דרך העצמאות, קווים 64, 73 ו-364 ייצאו מתחנת המסגד ברחוב ז'בוטינסקי, וקווים 1 ו-12 יפעלו ללא שינוי מסלול.

שרת התחבורה מרב מיכאלי שוחחה עם ראש העיר צפת שוקי אוחנה ואמרה כי: "זה אירוע מזעזע של עזות מצח וחוסר כבוד כלפי החיים שלנו כאן. אנחנו פועלות מסביב לשעון כדי לצמצם את הפגיעה בשירותי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור בעקבות ההצתה, והתחנה המרכזית בעיר תשופץ ותחזור לפעילת מלאה במהירות האפשרית".

 

צילום: דוברות כיבוי צפון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות