מערך המתנדבים בטירת כרמל ופיקוד העורף תרגלו אמש פינוי וחילוץ מאתר הרס במקרה של פגיעת טיל או רעידת אדמה

תרגיל מיוחד אמש: מערך המתנדבים של עיריית טירת כרמל  ופיקוד העורף קיימו אתמול תרגיל סע"ר המדמה חילוץ מאתר הרס, כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טיל

 

מערך המתנדבים של עיריית טירת כרמל קיים אתמול (רביעי) תרגיל חילוץ באתר הרס, בשיתוף יחידת הקישור של הרשות (יקל"ר), מדריכות מחטיבת החילוץ ומפקדים מנפת חוף, מחוז חיפה של פיקוד העורף.
בתרגיל, שנערך משעות אחר הצוהריים ועד הערב במתקן צבאי, קיבלו המשתתפים הסבר על מגוון כלים, שבעזרתם ניתן לפנות קירות במשקל עשרות טונות שקרסו, כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טיל, במטרה להגיע כמה שיותר מהר ללכודים ולהציל חיים. לאחר מכן תורגל חילוץ הלכה למעשה באתר הרס, המדמה קריסת מבנה עם לכודים.
ראש העיר, אריה טל ומנכ"ל העירייה, אבישי כהן ביקרו את המשתתפים בתרגיל, והודו למערך המתנדבים על פועלם ותרומתם למערך העירוני, ולצוותי פיקוד העורף על שיתוף פעולה פורה לאורך השנים ועל הידוק הקשר בין צה"ל לעירייה בחירום ובשגרה. בפיקוד העורף שיבחו את העבודה המשותפת מול גורמי העירייה ומערך המתנדבים, והביעו תקווה כי מפגשים מסוג זה ימשיכו להתקיים בשגרה בלבד ולצורך אימונים וריענון, ולא בעת אירוע אסון.
מערך המתנדבים של טירת כרמל מונה כמאה גברים ונשים, תושבי העיר ועובדי הרשות. במסגרת המערך הוקמה לפני כשנה יחידת סע"ר – סיוע עצמי ראשוני – שתפקידה להתייצב בזירת אסון ולהגיש סיוע ראשוני בחילוץ לכודים, עד להגעת כוחות הביטחון וההצלה.

 

צילומים: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות