ראש עיריית חיפה בהתקפה קשה נגד הממשלה בוועידת המפרץ: "שישה שרים מגיעים לחיפה כדי למכור לוקשים ולקושש קולות"

ראש עיריית חיפה בוועידת המפרץ לאזוריות שמתקיימת היום תוקפת בצורה קשה את שרי הממשלה, שלדבריה לא עומדים בהבטחותיהם להעביר את התעשיות המזהמות. וגם: למה ראשי דליית אל כרמל ועוספייא מחרימים את הוועידה? ושרת הפנים מתייחסת לאי אישור התקציב בעיריית חיפה

בשעות אלו מתקיימת בחיפה ועידת המפרץ לאזוריות 2022, בה משתתפים כל ראשי העיר מחיפה והאזור וכן שרים מהממשלה כדוגמת שרת הפנים, איילת שקד והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. מי שמחרים את הוועידה הם ראשי המועצות הדרוזיות באזור דליית אל כרמל ועוספייא.

ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש-רותם, תקפה את חברי הממשלה בפתיחת ועידת המפרץ לאזוריות 2022, ואמרה: "שישה שרים מגיעים לחיפה כדי למכור לוקשים ולקושש קולות. לאזרח הישראלי היום זול יותר לבשל בחשמל מאשר בגז. אני אדאג שכל תושבי חיפה והמפרץ יבינו איך ממשיכים לזרוק לחיפה את כל הפסולת של המדינה ואיך מי שאחראי על זה צריך להימחק פוליטית."

עוד אמרה קליש בציניות: "יש נחמה קטנה בהחלטות הממשלה לגבי חיפה: רוב החלטות הממשלה לא מתממשות".
שבוע להעברת התקציב לחיפה שרת הפנים איילת שקד, התייחסה לכך בועידת המפרץ לאזוריות: "אני פונה לחברי המועצה להגיע להסדר וסיכום ותעבירו את התקציב הזה. זוהי אחריות שלכם למען התושבים ולמען העיר ואני מצפה גם מראש העיר ומחברי המועצה להפסיק את המלחמות ולהעביר תקציב. אם לא תעבירו אני אתן עוד חודש הארכה. יש אופציה לגישורים. אבל תסיימו את זה כבר. העיר לא מתפקדת".
השרה שקד על אתגרי הקליטה באזור המפרץ: "נעביר תכניות לעשרות אלפי עולים באזור." בנוגע לפליטי אוקראינה אמרה שקד: "מדינת ישראל צריכה להתמקד באתגר הקליטה מכוח חוק השבות. בסוף אנחנו מדינה יהודית ולא צריך להתבייש בזה. קלטנו יותר מכל בריטניה "הגדולה" ואזרחי ישראל יכולים להיות גאים במדינת ישראל", עוד הוסיפה שקד: "אין מקום להשוואה לשואה ולרצח העם היהודי. המלחמה קשה ואנחנו מנסים לעזור כדי שהיא תיגמר מהר. אבל אין מקום להשוואה"
תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, אמרה בתגובה לנאום הפתיחה של ראש העיר חיפה המאשים את הממשלה בזיהום חיפה: "חבל שהעיר חיפה לא הייתה חלק מההחלטת הממשלה החשובה הזו. מטרת הממשלה היא להוציא את כל התעשיה הפטרוכימית ממפרץ חיפה – זאת החלטה דרמטית עבור המפרץ".
עוד אמרה השרה זנדברג: "יש מחויבות לועדת המנכ״לים להוציא תוך עשור את המפעלים. יש מו״מ מול בז"ן. אנחנו צופים במשרד שהביקושיםלדלקים ירדו וזה יסייע לקדם את החלטת הממשלה. אני רוצה לפרגן לאשכול שהמשרד שלי עובד מולו. החזון שלנו בסוף העשור שנראה במדינת ישראל מיחזור פסולת ומי שיובילו את זה יהיו האשכולות".

כאמור, בהיג' מנצור ורפיק חלבי, ראשי המועצות של עספיא ודאליית אל כרמל החליטו להחרים את וועידת המפרץ 2022 אשר מתקיימת היום 22.3.22 באצטדיון סמי עופר בחיפה.

ההחלטה באה בעקבות אי אישור המלצות וועדת הגבולות בראשות מנכ"ל משרד הפנים לשעבר עמרם קלעג' בנוגע לשטחי השיפוט של שני היישובים.

במכתב שנשלח לאהרון אזולאי מנכ"ל האשכול עליו חתמו שני ראשי המועצות, הם ציינו כי ההמלצות מונחות על שולחן שר הפנים מינואר 2018, ועד היום טרם אישרה השרה איילת שקד את ההמלצות.

יש לציין, ראשי העיריות והמועצות החברים באשכול, הודיעו לאחר ששמעו את ראשי המועצות של עספיא ודאליית אל כרמל, כי הם תומכים בעמדת היישובים וקוראים לשרת הפנים לאשר את ההמלצות באופן מיידי. ראשי המועצות ציינו כי בעקבות החלטות אלה, עלולים תושבים משני היישובים לצאת במחאות חריפות.

 

צילום: עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות