ביקורת מצד יו"ר איגוד ערים חיפה וראש עיריית חיפה לגבי החלטת הממשלה בדיון לפינוי המפעלים הפטרוכימיים: "עומדת לקבע את גורל חיפה כעיר מזוהמת ומסוכנת לעוד עשורים רבים”

ביקורת על החלטת הממשלה היום לגבי העתקת המפעלים הפטרוכימיים בחיפה. בהחלטה אין כלל לוחות זמנים לביצוע ההעתקת המפעלים

הממשלה דנה היום בתכנית העתקת המפעלים הפטרוכימיים המזהמים ממפרץ חיפה, כפי שהבטיחו לעשות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון, בני גנץ שביקרו לאחרונה בחיפה.

אלא שלפי הדיון היום, הנחלטה היא להפוך את מפרץ חיפה בינתיים למחסן גדול של החומרים המזהמים.

על כך מתחו ביקורת ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם ויו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג.

קליש תקפה ואמרה: "לאחר הצבעת הממשלה בנוגע לעתיד מפרץ חיפה, מצרף את תגובת ראש העיר, עינת קליש רותם, לסוגיה:" אני מתנגדת להפיכת מפרץ חיפה ממרכז ייצור למרכז אחסון של פטרוכימיה וחומרים מסוכנים. ממשלת ישראל עומדת לקבע את גורל חיפה כעיר מזוהמת ומסוכנת לעוד עשורים רבים, תהליך שימשיך להרוס את העיר ואת כל המטרופולין עד למותם הסופי."

עו" ד שרית גולן שטיינברג אמרה: "החלטת ממשלת ישראל לקידום הבראת מפרץ חיפה ופינוי התעשייה הפטרוכימית מהווה יריית פתיחה להתנעת התהליך להבראת מפרץ בעבור תושבי המטרופולין שנלחמו במשך שנים בתוכניות להרחבת בז"ן.
"יחד עם זאת ההחלטה לא כוללת לוחות זמנים קשיחים להיערכות משק האנרגיה הישראלי עד לשנת 2027 מה שיבטיח את פירוק המונופול וסגירת בז"ן. במצב שכזה, החשש הוא שההחלטה מותירה הכח בידי משרד האוצר ובעלי ההון. אנחנו מצפים שהממשלה כבר בחודשים הקרובים תדון במסגרת דיוני התקציב לשנת 2023 גם בהערכות משק האנרגיה וגם תביא את כלל התוכניות הנדרשות למועצה הארצית לתכנון ובנייה מה שיבטיח שההחלטה שמתקבלת היא החלטה ממשית לטובת תושבי המטרופולין."

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות