תושבים ופעילים במעלות תרשיחא טוענים: "העירייה חידשה היום את כריתת העצים בחורשת המימונה, הם מחסלים את המקום בלי שיקול דעת ובניגוד לסיכומים איתנו"

פעילים סביבתיים ותושבים במעלות תרשיחא מאשימים את העירייה בחידוש כריתת העצים היום בחורשת מורשת המימונה, תוך ביצוע כריתת עצים ללא פיקוח מקצועי. בעירייה עונים: "אף אחד לא יכול לכרות עץ אחד בלי אישור כריתה ואישור של פקיד היערות. עבודת הקבלן מפוקחת על ידי מנהל אגף השפע בעירייה"

היום בבוקר חידשה עיריית מעלות תרשיחא את כריתת העצים בחורשת מורשת המימונה. כל זאת קורה לאחר שפעולות הכריתה הושעו לאחר שתושבים ופעילי סביבה רבים מחו על כך שנעשית כריתה ללא כל קריטריון תוך חיסול של החורש במקום, בלי שיתבצע על ידי גורמים מקצועיים, אלא על ידי קבלן שמבצע כריתת עצים ללא שיקול דעת ואבחנה.

חגי וויינברג, תושב העיר ואחד מראשי הפעילים נגד כריתת העצים באופן שנעשה, אמר ל"ניוזים צפון": "התחושה שלנו היא שהקבלן מוריד לכאורה רק עצים שנותנים לו כדאיות כלכלית ובעצם מכסח את החורשה.

"העצים לא סומנו בתחילת העבודה ולא ברור על מה בדיוק פיקח מנהל השפע. נכרתו עשרות עצים וכעת סימנו ככל הנראה עצים בודדים להשלמת כריתת העצים. בפועל ניתן לומר שאין כמעט חורשה".
וויינברג עוד מציין כי העירייה לא עמדה בסיכום שלה עם הפעילים, להיפגש לפני תחילת חידוש הכריתות: "העירייה כאמור לא עמדה בסיכומים שהיו במפגש אתנו. סוכם שהם יזמנו אותנו לפגישה ובחינת התכניות לפני ההמשך. כמו כן סוכם שהם יעדכנו אותנו ואת הציבור 72 שעות לפני חזרה לעבודה, כל זה לא קרה. מבינים את הצורך בדילול החורש, אבל הם פשוט מחסלים את כל החורשה".

תגובת עיריית מעלות תרשיחא: "מדובר בהמשך ביצוע פרויקט חיץ  אש ברחבי העיר, כחלק מהלקחים מהשריפה  הגדולה שאירעה בתרשיחא לפני מספר חודשים,  הפרויקט משותף ומפוקח על ידי נציגי כב"א, קק"ל, רט"ג ופקיד היערות במשרד החקלאות עם אישורי כריתה בתוקף ותכנית עבודה מאושרת!!! אף אחד לא יכול לכרות עץ אחד בלי אישור כריתה ואישור של פקיד היערות …עבודת הקבלן מפוקחת על ידי מנהל אגף השפע בעירייה. בשבוע החולף נערכה פגישה בחורשה בהשתתפות הפעילים, ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מפקד תחנת משטרת מעלות וסגנו,  קצין אזורים כפריים וייעור בכב"ה, מנהל אגף השפע והקבלן המבצע. הפרויקט מתבצע בשקיפות מלאה וכל הלקחים מופקים לפני מעבר לשלב הבא של הפרויקט. בוצעו סימוני עצים והפיקוח והבקרה על הקבלן התהדקו! העבודות הושעו זמנית, מתוך כוונה להגביר את השקיפות ולבצע סימוני עצים כנדרש. העבודות חודשו היום, יום רביעי".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות