עכו בין חמשת הערים עם אחוז מובטלים הכי גבוה במדינה. לפניה, רהט, סכנין ואום אל פאחם. תושבים באים בטענות לעירייה, בשל העדר מקומות עבודה ויצירת מקומות עבודה

לפי דו"ח שרות התעסוקה לינואר 2022, עכו מתייצבת במקום החמישי הלא מחמיא במספר המובטלים, עם 7 אחוסי אבטלה - כפי שניים מהממוצע הארצי. תושבים מפנים אצבע מאשימה לעירייה, שבמשך שנים לא טיפחה ומשכה חברות ותעשיות. בעירייה אומרים: "העירייה מסייעת בתכניות מיוחדות של הכשרה מקצועית ובהשמה של תושבים במקומות עבודה"

מספר דורשי העבודה בכל ישראל נמצא בירידה, ומתקרב להיקפים שנרשמו ערב משבר הקורונה, כך עולה מדו"ח שירות התעסוקה לחודש ינואר 2022. שיעור האבטלה לפי הדו"ח עומד על 3.7 אחוז בכל הארץ.

אלא שהמצב בעיר עכו נראה מדאיג, כשעכו "מככבת" בין 5 הישובים בהם אחוזי האבטלה הכי גהוהים בארץ, עם 7 אחוזי אבטלה. מקדימות אותה רק ישובים ערביים כאום אל-פאחם, סכנין ורהט.

בעקבות פרסום הנתונים האלו, תושבים רבים טוענים כי העירייה לא עושה מספיק בכדי להגדיל את מקורות ומקומות הפרנסה הזמינים לתושבי העיר.

שלי, סטודנטית תושבת עכו מספרת: "בתור סטודנטית, אני צריכה לצאת מחוץ לעכו ולעבוד במשרה מלאה בלי שעת מנוחה.
אין פה עבודות לא לסטודנטים ולא למשרה מלאה. סטודנטים קורעים את עצמם, בשביל לממן את הלימודים, אבל כאן לא מוצאים עבודה".

רונן שמחפש עבודה מעל כשנה מספר עוד: "כשאני מבקר ביקנעם, כרמיאל ועוד ישובים בצפון, אני רואה מקומות של מפעלי טכנולוגיה והיי טק מתפתחים. בעכו, כבר שנים לא מושכים לכאן מקומות שיתנו עבודה ראויה לתושבים וזה ככה לא בגלל הקורונה, זה ככה בגלל הזנחה של הנושא הזה כבר שנים".

פנינו לשמוע מעיריית עכו מה תגובתם לנתוני אבטלה מדאיגים אלו.

להלן תגובת עיריית עכו: "עיריית עכו מקדמת בימים אלה הקמת אזור תעסוקה גדול במזרח העיר שיכלול מתחמים להייטק ולואו טק, דבר שיסייע ביצירת מקורות תעסוקה חדשים ובצמצום שיעור דורשי העבודה. כמו כן, העירייה מסייעת בתכניות מיוחדות של הכשרה מקצועית ובהשמה של תושבים במקומות עבודה.
עכו היא עיר תיירותית וככזו, התפשטות נגיף הקורונה פגעה בעסקים בעיר והסבה להם נזק רב. בימים אלה התיירות מתאוששת ולצד הקמת צימרים וחדרי הארחה חדשים נפתחים גם עסקים חדשים שמביאים עימם מקומות עבודה".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות