איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה הטיל קנסות כבדים על 2 קבלנים שהשליכו מלט וצבע לתעלות בנחל סעדיה

בעקבות פעולת אכיפה של איגוד ערים שני קבלנים שונים נקנסו לאחר שהשליכו פסולת מזהמת בסמוך לנחל סעדיה. עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים: "פסולת בניין מקומה אך ורק במקומות המיועדים לכך, ובמידה שהושלכה במקום אסור ידע העבריין שיענש בהתאם"

 

במהלך הפעילות השגרתית של איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה למען שמירת ושימור נחל סעדיה, מצאו פקחי האיגוד הפרות חמורות של החוק בשני מקרים שונים בהם פעלו, קנסו את המזהמים ודאגו לניקוי הזיהום במהירות וביעילות.

המקרה הראשון התרחש בתאריך 19.12.2021 בעת פעילות של יחידת האכיפה של איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה סמוך לנחל סעדיה מצאו הפקחים ערמת פסולת בניין גדולה וממנה זלג בטקל (מלט מעורב במים) אל תעלת הנחל.
לאחר תחקיר יסודי נמצא היזם האחראי לפסולת. לאחר דין ודברים הקבלן נקנס ונדרש לפנות את הפסולת לאלתר.
בתאריך 23.12.21 הגיע הקבלן עם כלים מתאימים על מנת לפנות ולנקות את 80 טון הפסולת אשר השאיר במקום שאינו מותאם לכך ובנוסף דאג לנקות את הזליגה של החומר המזהם.

המקרה השני התרחש בתאריך 13.1.2022 במהלך פעילות שגרתית של יחידת האכיפה של איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה נתגלתה שוחת ניקוז אליה נשפך צבע באזור רגיש הסמוך לנחל סעדיה.
יחידת האכיפה ביצעה תחקיר ומצאה את הקבלן העבריין אשר זומן לבירור במשרדי האיגוד.
לאחר דין ודברים הוחלט להטיל על אותו הקבלן קנס מוגדל ולהשיט עליו את הוצאות השאיבה והניקוי של החומר המזהם, אשר ביצע זאת בהקדם.

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים: "פקחי האיגוד פועלים יום יום בפעולות יזומות ושגרתיות במטרה למצוא ולמנוע השלכת פסולת וזיהום ברחבי האזור. אני מברכת על הטיפול היעיל והמהיר במקרים הללו שגם סייעו במאמצים לשמירה ושימור נחל סעדיה. פסולת בניין מקומה אך ורק במקומות המיועדים לכך, ובמידה שהושלכה במקום אסור ידע העבריין שיענש בהתאם. אני מזמינה את הציבור לגלות ערנות ולעדכן אותנו במוקד הדיווחים אם הם נתקלים במפגע."

 

צילום: איגוד ערים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות