אושר תקציב עיריית קריית אתא לשנת 2022 העומד על 501,471 מיליון שקל, כאשר 58% ממנו מופנים לחינוך ולרווחה

ביום רביעי בערב, מועצת העיר קריית אתא אישרה את תקציב 2022. אושר גם תקציב הפיתוח הגדול ביותר בתולדות קריית אתא המסתכם ב- 2.5 מיליארד שקל לבנייה ושדרוג מוסדות ציבור וחינוך , טיפול בתשתיות עירוניות ושדרוג רחובות ותיקים

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי  אושר ברוב קולות התקציב השנתי של העירייה לשנת 2022.

התקציב מסתכם בסך של 501,471  מיליון שקל כאשר 58% מופנים לשירותי חינוך, רווחה ותרבות. על פי הנתונים 40% מתקציב העירייה מבוסס על השתתפות ממשלתית ו- 60% הינם הכנסות עצמיות של העירייה.

התקציב מבטא את המשך מגמת הגידול בשטחי המגורים ואת התרחבות שטחי המסחר בעיר כמו גם הגידול הטבעי במספר התושבים והוא כולל השקעה בהרחבת השירותים לתושב תוך שמירה על איזון תקציבי. גם השנה, יינתן המשך סיוע נרחב לאוכלוסיות שנפגעו ממשבר הקורונה.

תקציב הפיתוח לשנת 2022 הוא הגדול ביותר בתולדות העיר ומסתכם ב- 2.5 מיליארד שקל כאשר 71% (1.8 מיליארד שקל) מופנה לתשתיות ו- 29% ( 715 מיליון) לפיתוח מוסדות חינוך וציבור.

במסגרת תוכנית הפיתוח של העיר מתוכננים פרויקטים שונים ביניהם: טיפול בשכונות ותיקות (נווה אברהם, קרית בנימין ומרכז העיר) , שדרוג רחובות ברחבי העיר, פיתוח שכונות חדשות, טיפול בצמתים (נביאים- עצמאות, אנילביץ'- יצחק שדה), הסדרת איזור התעשייה, שדרוג ריהוט הרחוב וכלי אצירה, התקנת תאורת רחוב חסכונית, התקנת מצלמות אכיפה, שיפוץ ובנייה של גני משחקים חדשים, שיפוץ והקמה של מגרשי ספורט, שדרוג ושיפוץ מחלקת הרווחה, הקמת גני ילדים חדשים ושיפוץ הקיימים, בנייה , שיפוץ וחיזוק מבנים בבתי ספר (הצבי ישראל, יבנה, אולפנית שחם, פינסקר, ירושלים, שפרינצק, גורדון, ישיבה תיכונית, רוגוזין חטיבה א', ב' וחטיבה עליונה), הקמת מבנה מהו"ט לילדים בסיכון בשכונת נווה חן. בנוסף, מתוכננת הקמת משכן אומנויות הכולל אולם תרבות ומופעים.

בשנת 2022 תמשיך העירייה להשקיע את מרבית תקציבה בנושא החינוך ובין השאר במימון פרויקטים חינוכיים ייחודיים, בניית בתי ספר חדשים, ציודם, מחשוב, מעבדות, אולמות ספורט ותוכניות לימוד מתקדמות ואיכותיות. דגש רב הושם בנושא הנדסת האנוש, מתוך מחשבה לאפשר לתלמידים סביבת לימודים נעימה ונוחה, במטרה לעודד הישגים לימודיים ומצוינות. כמו כן, תשקיע העירייה באירועי תרבות לכל המגזרים כולל אירועים ייעודיים לבני הנוער וכן בפרויקטים מיוחדים בתחום הרווחה.

בנוסף, תמשיך העירייה להשקיע ולהרחיב את השירות לתושב בתחומי איכות החיים בהם, ניקיון, פינוי אשפה, תחזוקת כבישים ותשתיות, מערכות ניקוז, טיפול במוסדות חינוך וציבור ושיפור הנגשת המידע לתושב בתחומים שונים.  במסגרת תיגבור מערך הניקיון בעיר, הוקצו משאבים לשיפור וייעול השירותים הניתנים לתושב בנושא ניקיון, פינוי אשפה ופיתוח נופי כולל תוספת של כ"א וציוד, תוך שימת דגש על אכיפה מיטבית לשיפור פני העיר.

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "השקעה ברווחה ובחינוך עם דגש על פיתוח תשתיות, הם מרכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של העיר. אנו נמשיך להשקיע במתן שירותים איכותיים לתושבים ובהשקעה מאסיבית בנושא החינוך אשר זוכה לשבחים רבים בכל תחומי העשייה החינוכית וכל זאת תוך שמירה על איזון תקציבי רציף. "

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות