בשעה זו: שריפת קוצים גדולה באזור מרכז הכרמל. עיריית חיפה העלתה מאמש כוננות לשריפות בשל תנאי השרב בימים הקרובים

כבר אתמול, עיריית חיפה העלתה כוננות בפני סכנת שריפות בשל תנאי השרב שישררו בימים הקרובים.העירייה פונה לתושבים בבקשה להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים

בשעה זו: עשן מתמר באזור רמת הדר/מרכז הכרמל שבחיפה. לוחמי האש הצליחו בדקות האחרונות להשתלט על האש בין הרחובות הנרייטה סולד וחשמונאים.
על-פי תחזית השירות המטאורולוגי, היום וביום שלישי צפויים לשרור ברחבי הארץ, כמו גם בחיפה, תנאי שרב, אשר יכללו רוחות מזרחיות חזקות ותנאי יובש קיצוניים.

בהתאם לתחזית זו, העלה אגף הביטחון בעיריית חיפה, את דרגת הכוננות והמוכנות של יחידות העירייה לשריפות: רכב החפ"ק וכן המנ"מ העירוני (מרכז לניהול משברים) יעמדו החל ממחר בבוקר בכוננות ויהיו ערוכים להפעלה מיידית במידת הצורך. מאגרי המים של תאגיד "מי כרמל" מולאו עד למפלס העליון ביותר וניידות סיירת הביטחון ואגף הפיקוח יבצעו סיורים יזומים באזורי חורש ובשכונות הגובלות ביערות הכרמל. מצלמות האבטחה והמצלמות הטרמיות של העירייה כוונו אף הן לאזורים אלה, במטרה לאתר מוקדם ככל הניתן כל התפתחות של שריפה.

בנוסף לכך, הוגדרו מרכזי קליטה ומונו כוננים למקרה בו יתעורר צורך בפינוי תושבים ורועננו נוהלי החירום עם חברת "אגד" בנוגע לפינוי בתי אבות ומוסדות חינוך. במקביל בוצעו שיחות תיאום עם מאבטחי בתי-הספר וקציני הביטחון של "הטכניון" ו"אוניברסיטת חיפה", למקרה בו יידרש פינוי ממוסדות אלה.

העלאת הכוננות מתבצעת על בסיס הלקחים והמסקנות שהופקו על ידי העירייה בעקבות השריפה הגדולה והתרגילים המשותפים שנערכו עם גורמי החירום השונים.

עיריית חיפה חוזרת ופונה לתושבים בבקשה להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים, לגלות עירנות ולדווח למוקד כיבוי אש (102) או למוקד העירוני (106) על כל מקרה בו נתקלים בתחילתה של התלקחות אש.

 

צילום: דוברות כיבוי חוף

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות