מפרץ חיפה 'מככב' בדו"ח ההשפעה הסביבתית של המשרד להגנת הסביבה. יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן: "100 ימי החסד של הממשלה החדשה עברו. זו העת לקידום פינוי מתחם בז"ן."

עוד הוסיפה עו"ד גולן בתגובה דו"ח שהתפרסם היום: " צריך להבין שמדובר בדוח מ-2019 שכבר לא רלוונטי, אין לנו זמן לתחקירים בדיעבד, צריך לעשות מעשים קדימה. אנחנו לא כאן על מנת לכתוב את ההיסטוריה אנו כאן על מנת לשפר את העתיד."

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן בתגובה לדוח ההשפעה הסביבתית של המשרד להגנת הסביבה שהתפרסם היום (20.10): "מדד המפעלים שבו נמצא כי בז״ן מככבת בראש רשימת המזהמים לא מפתיע את תושבי מפרץ חיפה. הם חווים את הזיהום והסיכונים ממתחם בז״ן כחלק משגרת חייהם. 100 ימי החסד של הממשלה החדשה עברו. זו העת לקידום פינוי מתחם בז"ן. צריך להבין שמדובר בדוח מ-2019 שכבר לא רלוונטי, אין לנו זמן לתחקירים בדיעבד, צריך לעשות מעשים קדימה. מאז שנת 2019 התרחשו עוד עשרות פליטות ואירועים. אנחנו לא כאן על מנת לכתוב את ההיסטוריה אנו כאן על מנת לשפר את העתיד. ממשלת ישראל חייבת לזכור לא מדובר בדוחות, מדובר בחיי אדם. משמעותן של החריגות היא פגיעה בבריאות הציבור באזור מפרץ חיפה. נגמרו ימי הדיבורים עכשיו הגיע הזמן למעשים".

מנתוני הדו"ח, מוסיפים באיגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, עולה כי מפרץ חיפה "מככב" שלא בטובתו בדוח כאשר שיאנית המזהמים הארצית היא בז"ן שעומדת בראש המדד עם עליה של 18% בניקוד מול 2018. משמעות הדוח היא שהשפעה הסביבתית של החברה גדולה יותר. בשנת 2019 בוצע שימוע למפעל על הפרות של חריגות בפליטה לאוויר ואי שדרוג תשתית. במהלך שנה זו לפי הדוח תועדו הפרות רבות נוספות בעיקר של חריגות בפליטות לאוויר של מזהמים שונים, וכן הפרות הנוגעות לטיפול בשפכים ולחומרים מסוכנים. כמו כן, למפעל ניקוד גבוה הנובע מכמות פליטות והעברות לסביבה.
מפעל כרמל אולפינים ממוקם במקום ה-5. המפעל הציג עלייה קלה של 1% בניקוד ביחס לשנה שעברה. בשנת 2019, עפ"י הדוח, בוצע שימוע למפעל בגין הפרה של מכסת השעות שבהן פעלו מתקני ייצור ללא הפעלת מתקן הטיפול לפליטות לאוויר. כמו כן, תועדו הפרות הנוגעות לחומרים מסוכנים וחריגות בפליטות מזהמים לאוויר. ניקוד נוסף ניתן על הפרות מהשנים 2018-2017 על הרשעה בפלילים על הפרות של חריגות בפליטות לאוויר, עיצום כספי שניתן על הפרות של מערכת הבקרה ומצלמות הלפיד, צווים מנהליים על חריגות בניטור סביבתי ופליטות חומרים אורגניים נדיפים, התראה ושימוע בתחום הפליטות לאוויר.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות