רשות הטבע והגנים תסייע לעיריית חיפה בהרחקת חזירי הבר מגבולות העיר. וגם: 30 פקחים נוספו לאכוף אי האכלת החזירים ע"י תושבים

פרוייקטור של רשות הטבע והגנים יסייע לעיריית חיפה בתכנית ולהכווין את התכנית להפחית את מספר חזירי הבר בשכונות העיר. במרכז התכנית שמירה על ניקיון בעיר ואכיפה נגד מי שמאכיל את חזירי הבר

רשות הטבע והגנים תסייע לעיריית חיפה לטפל בבעיית חזירי הבר ולהרחיקם מגבולות העיר חיפה – פרוייקטור של הרט"ג ייעץ לעירייה על פי תכנית עבודה שגובשה בין הצדדים, ושעיריית חיפה כבר החלה לפעול למימושה לפני מספר חודשים.

הפרוייקטור יסייע לעירייה לתכלל ולהכווין את התכנית במסגרתה נקבעו יעדי עבודה שנועדו להפחית את מספר חזירי הבר בשכונות העיר. בבסיס התכנית אותה ילוו האקולוגים של עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים, עומדת ההבנה כי גורמי המשיכה העיקריים של חיות הבר הם מקורות המזון הזמינים להם בעיר ועל כן אחד העקרונות החשובים בתכנית מתמקד בסניטציה ובשמירת על ניקיון המרחב הציבורי.

לצורך כך, אישרה העירייה תוספת תקציב חסרת תקדים לשיפור מערך התברואה העירוני. תוספת התקציב תאפשר בין היתר הוספת משמרות איסוף אשפה, הוספת צוותי ניקיון בגנים ובפארקים בשעות הערב ובסופי השבוע, החלפת פחי אשפה לפחים שאינם נגישים לחזירי הבר וקיבוע כל פחי האשפה בעיר עד לסוף השנה האזרחית.

התכנית מתייחסת גם לנושא הצמחייה העירונית. במסגרת זו מקדמת העירייה פתרונות גינון בר קיימא תוך החלפה הדרגתית של הצמחייה – בצמחיה שאינה מושכת חזירי בר.

כמו כן, תלווה התכנית במסע הסברה נרחב שנועדה להעלות את מודעות התושבים לאיסור החל על האכלת חיות בר, חשיבות השמירה על ניקיון המרחב הציבורי והעובדה כי פסולת מושכת חיות הבר ומזיקה להם בריאותית. בתוך כך, מתייחסת תכנית ההסברה גם לחשיבות הקיימת בהאכלה נכונה ומבוקרת של חתולי הקהילה, תוך שמירה על ניקיון הסביבה והקפדה על כך ששאריות המזון של חתולי הקהילה לא יהפכו מקור מזון לחזירי הבר.

במסגרת זו, תגברה העירייה את מערך האכיפה העירוני ובימים אלה היא פועלת לגיוס 30 מפקחים נוספים שיסייעו בהגברת ההסברה והאכיפה בכל הקשור לאיסור האכלת חיות הבר והאכלה נכונה של חתולי הקהילה.

ראש העיר עינת קליש רותם: היום חתמנו על הסכם עבודה עם רט"ג, על סמך תכנית עבודה שהוכנה בתיאום איתם, והיא מגדירה יעדים עם מטרה אחת ברורה – ירידה דרסטית במספר חזירי הבר בעיר. על פי ההסכם, יהיה לנו לראשונה בעיר פרוייקטור מוסמך של רשות הטבע והגנים שייעץ לעירייה וילווה את תוכנית העבודה. אני מבקשת להודות לעובדי העירייה, אשר בהובלתו של ממלא מקומי נחשון צוק הביאו לגיבוש התכנית עם רשות הטבע והגנים.

שאול גולדשטיין מנכ״ל רשות הטבע והגנים: כניסת בעלי חיים מן הבר אל העיר היא תופעה יפה מצד אחד אבל מסוכנת למדי מהצד השני. הסכנה היא גם לאדם וגם לבעלי החיים. בעקרון עדיף לשני הצדדים לשמור על מרחק הדדי ושכל אחד יחיה את חייו. הרשות תסייע לעיריית חיפה למתן את הקונפליקטים שבין תושבי חיפה לחזירי הבר. הפרויקט חשוב מאד אבל הוא לא יצליח ללא שותפות התושבים. אי אפשר להרחיק חזירי בר כאשר חלק מתושבי העיר מאכילים אותם בכוונה או בשוגג. אנחנו שמחים לסייע לעירייה ונעשה מה שניתן בכדי להצליח.

 

צילום: רשת חברתית

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות