550 מתנדבים ועובדי עיריית חיפה פועלים לאיתור קשישים בודדים, במטרה לשמור עימם על קשר רציף ולהיענות לצרכיהם

עובדי הרווחה בעיריית חיפה, פועלים יחד עם מאות מתנדבים, לאיתור קשישים בודדים ברחבי העיר, במטרה לשמור עמם על קשר רצוף ולענות על צרכיהם

כ – 550 מתנדבים פועלים בשיתוף עובדי מינהל הרווחה של עיריית חיפה לאיתור קשישים בודדים בעיר, במטרה לשמור עמם על קשר רצוף ולענות על צרכיהם.

ראש מינהל השירותים החברתיים בעיריית חיפה, מאירה קיפרמן: "עיריית חיפה משקיעה משאבים ומאמצים גדולים מאוד, מתוך שאיפה וכוונה להגיע לכל אדם בודד המתגורר בעיר. אנו מודעים לעובדה, כי אין בכוחותינו להגיע לכל אדם המתגורר בגפו ועל כן נעזרת העירייה גם בגורמי הטיפול בקהילה ופונה לתושבי העיר בבקשה לגלות ערנות ולהעביר לידיעתנו מידע על כל אדם בודד המוכר להם, על מנת שזה לא יישאר לבד".

עובדי הרווחה בעיריית חיפה, פועלים יחד עם מאות מתנדבים, לאיתור קשישים בודדים ברחבי העיר. הפעילות, אותה מוביל מינהל הרווחה, באמצעות המחלקה לאזרחים וותיקים בעיריית חיפה, כוללת שורה ארוכה של יוזמות חדשניות לאיתור קשישים בודדים, שמירה על קשר רצוף עמם ומענה על צרכיהם.

בין היוזמות, "חמ"ל חברתי" המתבצע בשיתוף הטכניון בשכונת הדר. במסגרת התכנית מאובחן מצבם החברתי של תושבי השכונה על פי נתוני הביטוח הלאומי, העירייה וגורמים נוספים. על בסיס נתונים אלה גייסה העירייה עובדים ייעודיים, ביניהם עובדי רווחה וסטודנטים המסייעים באיתור הקשישים, ממפים את כתובותיהם, מבקרים בבתיהם, מקיימים עמם קשר רצוף ונתונים מענה לצרכיהם.

החמ"ל החברתי בשכונת הדר מצטרף כאמור ליוזמות נוספות של מנהל הרווחה. כך למשל, מקיים האגף שיתוף פעולה עם תאגיד המים "מי כרמל" ואגף הביטחון בעירייה. במסגרת זו מתבצע מעקב אחר צריכת המים בבתי קשישים עריריים. בכל מקרה בו נרשמת ירידה בצריכה מדווח התאגיד לשירותי הרווחה אשר יוצאים לבתי הקשישים במטרה לבחון את שלומם.

תכנית נוספת אותה מוביל מנהל הרווחה היא קישור הקשישים הבודדים לעובדים סוציאליים, מרכזי יום ומתנדבים בקהילה באמצעות מחשבים וטבלטים המחולקים לקשישים בודדים. עד כה חוברו בדרך זו כ – 170 קשישים מרותקים לבתיהם אשר עברו הדרכה ולימוד לשימוש בהם.

תכנית חדשנית נוספת היא חיבור קשישים בודדים באמצעות הטלוויזיה לפעילות מרכזי היום לקשישים. עד כה חוברו במסגרת זו כ – 70 קשישים לפעילות מרכזי היום בקריית חיים והכרמל ובקרוב תורחב התכנית לעשרות קשישים נוספים בהם ניצולי שואה ואחרים. הפעילות מאפשרת לקשישים מרותקים להישאר מחוברים לקהילה ולפעילויות אליה אין באפשרותם להגיע פיזית.

על מנת להקל על קשישים המתקשים להגיע למרכזי היום לקשישים, מפעיל מנהל הרווחה את תכנית "בתים חמים", במסגרתה נפגשים הקשישים הבודדים במסגרות ביתיות קטנות המופעלות בסמוך לדירותיהם לפעילות חברתית ותרבותית. הפעילות מתבצעת בעברית, ערבית, אמהרית ורוסית ובזמנים קבועים, במטרה לשימור על קשר רצוף עם אלו המתקשים כאמור להגיע למרכזים המרוחקים מבתיהם.

בימים אלה משיק מנהל הרווחה תכנית חדשנית נוספת, שמטרתה להגיע לקשישים הסובלים מבעיות רפואיות וסוציאלית ולשפר את מצבם באמצעות תכנית טיפול, משולבת רפואית וחברתית. התכנית מבוצעת באמצעות צוותי טיפול, הכוללים אחיות ואחים מוסמכים ועובדים סוציאליים הפועלים במשותף לאיתור קשישים עריריים בסיכון.

בתוך כך, מקיימים שירותי הרווחה קשר קבוע עם גופים וארגונים שונים, ביניהם קופות חולים, הביטוח הלאומי, ארגוני ניצולי שואה, מיל"ב ועוד, במטרה להגיע באמצעותם למספר גדול ככל הניתן של תושבים בודדים.

בנוסף לכל אלה פועלים שירותי הרווחה בדרכים שונות לגיוס מתנדבים, שכנים, וועדי בתים, פעילים במרכזי יום לקשישים, שיסיעו גם הם לאיתור קשישים עריריים.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות