"גן החלומות" – גן חדש לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן יוקם בחיפה

עיריית חיפה ועמותת "גדולים מהחיים" סיכמו על הקמה במשותף של גן ילדים שיקומי סטרילי שיותאם במיוחד לצרכים הבריאותיים והחינוכיים של פעוטות וילדים חולי סרטן

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, נענתה לבקשת עמותת "גדולים מהחיים" לצאת לתהליך הקצאה מסודר ולהקים במשותף עם העירייה, גן ילדים שיקומי סטרילי שיותאם במיוחד לצרכים הבריאותיים והחינוכיים של פעוטות וילדים חולי סרטן.

בפגישת עבודה שהתקיימה בעירייה פירטו נציגי העמותה את החזון להקמת הגן ועמדו על הצרכים המיוחדים של הילדים החולים שחסרים היום מענה מתאים ועל כן נעדרים ממערכת החינוך כשנתיים.

הגן שיקרא "גן החלומות", יכיל כיתות מעון יום שיקומי וכיתות גן לילדים שלהם מערכת חיסונית חלשה הנאבקים במחלת הסרטן. הגן ייבנה בטכנולוגיות סטריליזציה בהם נבנים חדרי בידוד בבתי חולים, תוך שמירה על הצללה מלאה, נגישות היגיינה גבוהה, שימוש בחומרים טבעיים ובנייה ירוקה השומרת על איכות הסביבה.

עמותת "גדולים מהחיים" הקימה בעבר את גן החלומות הראשון ברמת גן ליד בית החולים שיבא וגן נוסף בבאר שבע ליד בית החולים סורוקה. לאחרונה איתרו נציגי העירייה והעמותה שטח עירוני פנוי ובוחנים את התאמתו לצרכיי הגן, שכאמור, יכנס לתהליכי הסדרה ואישורים כחוק.

*ליאור שמואלי – מנכ"ל עמותת גדולים מהחיים*, הודה לראש העיר עינת קליש רותם ולחברת מועצת העיר מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, על ההכרה בחשיבות הצרכים והמהלך החשוב אותו הן מקדמות ואמר: "אישור ההקצאה של הקרקע יאפשר לעמותה לצאת לתכנון מפורט ולגייס את התרומות הנדרשות להקמת הגן שיאפשר לילדים להשתלב במערכת החינוך החיפאית ולהוריהם לחזור למעגל העבודה".

ראש העיר עינת קליש רותם: "אני נרגשת להיות שותפה למהלך שנועד להבטיח את הזכות הבסיסית של כל ילד וילדה להשתלב במערכת החינוך בתנאים הנותנים מענה מלא לצרכיהם. מי ייתן ונוכל להקל ולו גם במעט על הילדים והוריהם בתהליך ההחלמה מן המחלה איתה הם מתמודדים".

חברת מועצת העיר סיגל ציוני: "כמי שמלווה מספר שנים את העמותה וההורים במצוקה הרבה והקשיים שהם חווים, מדובר בבשורה אמיתית. בשנים קודמות לצערינו הפניות להקמת הגן לא נענו והתרומות שגוייסו על ידי העמותה ,עברו להקמת הגן בערים אחרות. הורים נאלצו לנסוע מרחקים ארוכים לקבלת מענה לילדיהם תוך התמודדות עם המחלה על כל המשמעויות והמורכבויות. אני שמחה ונרגשת מאוד שמאמץ של שנים יישא פרי. הנושא מטופל בתהליך סדור ויוגש כנדרש לועדת הקצאות. עם סיום התהליך במלואו כאמור, תוכל העמותה לגייס הכספים הנדרשים להקמת המסגרת הייחודית, שתאפשר להורים לקיים שגרת חיים נורמטיבית והילדים יוכלו לזכות במענה חינוכי חברתי רגשי ,המותאם לצרכיהם באופן מלא".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות