חיפה אירחה את כנס החיים המשותפים בנוכחות נשיא המדינה: "מחיפה תצא הקריאה להידוק החיים המשותפים ולשפיות".

הבוקר נערך במלון דן פנורמה כנס לחיים משותפים שנערך ביוזמת ראש העדה היוונית קתולית, הארכיבישופ יוסף מתא, ומרכז השלטון המקומי. אורח הכבוד היה נשיא המדינה, יצחק הרצוג

לפני פתיחת הכנס נפגש הנשיא בארבע עיניים עם ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם. בכנס לקחו חלק מנהיגי כל העדות וראשי רשויות מקומיות מכל הארץ. ראשי הרשויות ומנהיגי העדות חתמו בסיום הכנס על אמנה משותפת שקוראת לסובלנות ולקריאה לשמירה על מירקם החיים המשותפים, כלקח מהפרעות האלימות שאירעו בין יהודים וערבים במהלך מבצע "שומר חומות" לפני כחודשיים.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם:" אני רוצה להודות לכל באי הכנס. חיפה היא נס. עיר שממנה צריכים ללמוד. כאן נמצאת התרופה לחברה הישראלית. אם נדע לשכפל את החיים כאן למקומות אחרים – העולם כולו יזכה.
עם כל הכבוד למושג חיים משותפים, אנחנו חייבים לפעול לצמצום פערים. אני בחיפה עוברת מקהילה לקהילה, משכונה לשכונה ומנסה להבין מה הצרכים המשתנים ואיך אפשר להגשים את הדרישות של כל קהילה."

נשיא המדינה, יצחק הרצוג:"הנשיא הרצוג:" החיים המשותפים חיוניים כמו חמצן למדינה שרוצה לשגשג ולהצליח. האש אולי כבתה אבל היא הותירה בנו צלקת שקוראת לפעולה למען העתיד. הכנס הזה הוא הדוגמא הטובה ביותר, במיוחד שהיא יוצאת מחיפה – עיר רב גונית שהוכיחה שאפשר לעשות את זה אחרת. "

הרב הראשי, דוד לאו:" קדושת החיים והארץ יקרה לכולנו. יש לנו הרבה דברים משותפים שאנחנו חייבים לשמר ולבנות יחד. כולנו בצלם אלוקים נבראנו. שילוב ידיים ואמירה ברורה לשלום ולחיים משותפים."

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי:" כולנו חיים כאן כשווים ואנחנו בשלטון המקומי יודעים לעבוד יחד גם ברגעי משבר. ההישגים שלנו נובעים מעבודה משותפת. הממשלה חייבת לייצר תקציב ייעודי לערים מעורבות"

ראש העדה היוונית הקתולית, הארכיבישופ ד"ר יוסף מתא:" אל תניחו לרע להשתלט. זה מפגש ראשון. מטרת המפגש היא להתאחד ולקרוא לחיים משותפים בשלום ובביטחון. לכבד איש את רעהו. היו ימים שבריריים ושילמנו על כך מחיר כבד מאוד. אנחנו חייבים להגן על ביטחון התושבים ועל החיים שלנו כאן."

חיים משותפים. צילום יחצ
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות