בקרית אתא לא שוכחים את גיבורי הלח"י

קרית אתא ציינה את זכרם של נופלי ארגון הלח"י בטקס שנערך באנדרטת לח"י. הטקס נערך במעמד שר האוצר, ח"כ ישראל כץ וראש העירייה, יעקב פרץ

תושבי קרית אתא התייחדו השבוע (יום א') עם משפחת לוחמי הלח"י בטקס שנערך באנדרטת לח"י במעמד שר האוצר, ח"כ ישראל כץ, ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, יו"ר העמותה להנצחת מורשת לח"י, יאיר שטרן , חברי מועצת העיר ומשפחת לוחמי לח"י. הטקס התקיים השנה בסימן 75 שנים להתקפה על בתי המלאכה של הרכבת במפרץ חיפה לזכרם של לוחמי לח"י אשר נפלו ב-י"ט בסיוון תש"ו, בפעולה ובמאבק למען הקמת מדינת ישראל.
הטקס נערך בהנחיית דן כנר וכלל הדלקת משואות ע"י לוחמי הלח"י לשעבר, תושבי העיר ובני משפחותיהם, קריאת יזכור עבור הנופלים והנחת זרים ע"י נציגי הממשלה, העירייה, משרד הביטחון, צה"ל, העמותה להנצחת מורשת לח"י ובני הנוער.
ראש העירייה, יעקב פרץ בירך את משפחות הלוחמים ואמר בנאומו:" לפני 75 שנים, יצאו גיבורי לח"י לפעולה שנועדה לפגוע בבתי המלאכה של הרכבת הבריטית , פעולה אשר גבתה מחיר נורא, אולם הותירה חותם לנחישות והקרבה יהודית לעד. מחובתנו לפעול לחיזוקה של ארצנו , ארץ שגיבורי העם, להם אנו חולקים כבוד, חלמו על הקמתה. צוואתם של חללי הלח"י מחייבת אותנו להתלכד אל מול מטרה אחת והיא שמירה על חוסנה של מדינת ישראל, תוך שאנו נוהגים בכבוד ובאחווה איש ברעהו. יהי זכר הנופלים ברוך".
שר החוץ, ח"כ ישראל כץ שיבח את עיריית קרית אתא על קיום הטקס מדי שנה במטרה להנחיל לדור הבא את המערכה לחירות ישראל. בנאומו אמר: "אירוע זה הינו אחד משרשרת הישגים מרשימים ומשמעותיים למען הנצחת מורשתם של לוחמי לח"י. מופת הגבורה ועוז הרוח של לוחמי חירות ישראל, הם אבני היסוד של מדינת ישראל וחובתנו המוסרית היא לזכור את פועלם, למעננו ולמען הדורות הבאים".

 

צילום: עיריית קרית אתא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות