בעקבות בעיית חזירי הבר, היועצת המשפטית של עיריית חיפה פנתה למנכ"ל רשות הטבע ודרשה: "תנהגו כמצופה מרשות המופקדת על התחום, תיקחו אחריות מלאה על הטיפול בנושא"

היועמ"ש לעיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, פנתה לשאול גולדשטיין, מנכ"ל "רשות הטבע והגנים" וביקשה: "פעלו לאלתר ליישום מלא של כלל הסמכויות שהפקיד בידיכם המחוקק, לטיפול בנושא חזירי הבר בחיפה"

במכתב חריף, ששלחה אתמול היועצת המשפטית לעיריית חיפה, עו"ד ימית קליין לשאול גולדשטיין, מנכ"ל "רשות הטבע והגנים", מציינת קליין, כי: "תושבי העיר חיפה סובלים על בסיס יומיומי ממטרדים ומנזקים שונים ומגוונים, הן לרכוש והן לנפש, אשר נגרמים כתוצאה משוטטות החזירים, כאשר רק לאחרונה התרחשו מספר תקיפות פיזיות של ממש לצד מקרים מסוכנים של תאונות דרכים הנגרמות בשל נוכחות חזירי הבר בעיר". "לאור זאת", מוסיפה קליין, "אנו פונים אליכם פעם נוספת, בתור הגוף הסטטוטורי, האמון והמופקד על הפיקוח על חיות הבר, אשר לו מלוא המומחיות והאחריות, בדרישה כי תפעלו לאלתר ליישום מלא של כלל הסמכויות הרגולטוריות והאכיפתיות, אשר הפקיד המחוקק בידיכם".

היועמ"ש לעיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, פנתה אתמול (א') במכתב לשאול גולדשטיין, מנכ"ל "רשות הטבע והגנים", בו דרשה ממנו, כי הרשות תיקח על עצמה את האחריות המלאה לטיפול בנושא שוטטות חזירי הבר ברחובות חיפה, כרשות הממשלתית, האמונה והאחראית באופן בלעדי על הרגולציה, האכיפה והפיקוח בטיפול בחיות הבר ואשר לו מלוא המומחיות לטיפול בנושא.

במכתבה מפרטת קליין את כלל האמצעים, בהם נקטה עיריית חיפה עד כה, על מנת לטפל בתופעה, אולם היא מדגישה שהדבר נעשה לפנים משורת הדין וחרף העובדה, כי לא נקבע בחוק כי זהו תפקידה של הרשות המקומית לטפל בחיות בר. "אנו מוצאים עצמנו במציאות אבסורדית", כותבת קליין, "בה אנו נדרשים לבדנו ליזום ולאלתר מחקרים עצמאיים ולגשש באפילה בנוגע לדרך היעילה, הנכונה והאפקטיבית לטיפול בתופעה".

עוד ציינה קליין, כי: "אין די בכל אותם צעדים מאחר ומדובר בתופעה אזורית ואף ארצית, המחייבת היערכות מערכתית כוללת. נדרשת מדיניות ברורה בנושא מטעמכם, אשר תופץ לכלל הרשויות והגופים הנוגעים בדבר תוך יצירת אחידות, פומביות ודיון משולב באשר לדרך הנכונה לטפל בתופעה".

את מכתבה מסיימת קליין במילים: "נדמה כי אין חולק, שנדרשת בעת חירום זו התערבות דחופה מצדכם באופן מתכלל ומקצועי, בהיותכם הרשות הממשלתית, האמונה והאחראית באופן בלעדי על הרגולציה, האכיפה והפיקוח בטיפול בחיות הבר. אנו דורשים שתנהגו כמצופה מרשות המופקדת על התחום, תיקחו אחריות מלאה על הטיפול בנושא זה ותנקטו בין היתר גם בהליכי אכיפה כנגד מפרי הוראות הדין כגון אלו הנוגעות להאכלת חיות הבר במרחב העירוני".

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "לא אסכן את תושבי העיר, ואת העירייה עצמה, על ידי ציד לא חוקי (שגם הוכח כלא יעיל), עם אש חיה בצמוד לבתים פרטיים, ללא היתרים מלאים וכתובים מכל הגורמים הרלוונטיים. בהיעדר סמכות חוקית, ואין לעירייה כזו, האחריות היא אצל מי שהוסמכו בחוק, קרי רט"ג. בכוונתנו לדאוג בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, שרט"ג יתחילו לבצע את הנדרש מהם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות