צפו: בתוך שלושה ימים תקלה שנייה במתקני בז"ן הבוקר עם לפיד בוער ופליטת חומרים מזהמים

תקלה שנייה בתוך 3 ימים במתקני בז"ן עם פליטת גזים רעילים הרבה מעבר למותר. עו"ד שרית גולן יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה: "מזכירה למנהלי בז"ן כי האחריות שלהם לפני שורת הרווח היא לתושבי האזור"

הבוקר נרשמה תקלה נוספת במתקני בז"ן.
איגוד ערים לאיכות הסביבה מפרץ חיפה מעדכן שהבוקר התרחשה תקלה נוספת במתקני בז"ן ובמהלכה הופנו גזים ללפיד שבער בעוצמה.

מנתונים שהגיעו לאיגוד עולה כי במהלך האירוע הוזרמו ללפיד המימן 3.7 טון גזים דבר המהווה הזרמה משמעותית מעל 2 טון לסך הלפידים בבז"ן כקבוע בהיתר הפליטה.
במהלך היום צפויים בבז"ן להדמים את מתקן הפצחן המימני, ומתקן הפקת המימן – ולכן צפויה פעילות לפיד נוספת בשעות הקרובות.

גם ביום שישי האחרון בשעות הערב נרשמה תקלה שהביאה להזרמת גזים ללפיד.
עו"ד שרית גולן יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, התייחסה ואמרה: "בימים אלו כשוועדת המנכלים מתכנסת לדון בעתיד התעשיה הפטרוכימית במפרץ חיפה חוזרות ומתרחשות תקלות. כפי שטענו, לא מדובר בתקלות ספורדיות, אנו במצב שבו השגרה היא תקלות המתרחשות כל הזמן. זאת בדיוק הסיבה שבגללה האיגוד דורש מוועדת המנכלים הדנה בימים אלו בעתיד התעשיה במפרץ לקבל החלטה אמיצה על סגירת התעשיה הפטרוכימית בהקדם. נזכיר כי כל תקלה כזו מתוחקרת ובהתאם מטופלת על ידינו עם המשרד למשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה שהם הגורמים היכולים לאשר או לעצור את רישיון העסק.
"אני מזכירה למנהלי בז"ן כי האחריות שלהם לפני שורת הרווח היא לתושבי האזור ולכן גם בזמן שנותר למפעלים לעבוד מכאן עליהם להשגיח ולדאוג ששגרת התקלות הזאת תעצר במיידי. אנו כאיגוד נמשיך לפעול ולדווח לציבור על כל ארוע בשקיפות ונפעל בכלים העומדים לרשותנו על מנת להגביר את האכיפה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות