צפו: ראשי עיריות קריית ביאליק וחיפה תוקפים בחריפות את החלטת האוצר להקפיא את תוכנית העברת המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה: "הפצצה הפעם הוטלה עלינו לא מלבנון, אלא ממשרד האוצר"

"החלטת אגף התקציבים באוצר היא שערורייה", כך ראש עיריית קריית ביאליק המצטרף.לראש עיריית חיפה, בעקבות החלטת האוצר להקפיא את תכנית "אוצר החדשנות"

מינהל מקרקעי ישראל  הודיעו כי החליטו להקפיא את תוכנית “מפרץ החדשנות”, כך על פי החלטת מנכ”ל הרשות, ינקי קוינט. על פי התוכנית שיזם שר האוצר לשעבר, משה כחלון, הייתה תכנית לפינוי המפעלים המזהמים ויצירת מסגרת תכנונית להקמת כ-83 אלף יחידות דיור במרחב, ו-2.1 מיליון מ”ר תעסוקה ומסחר. כמו כן אמורה התוכנית להבטיח קיצוץ בתעשיית זיקוק הנפט והעתקת חוות המכלים של תש”ן מקריית חיים ומקריית טבעון למקום חלופי.

אלא שעתה לפי החלטת רמ"י ולפי המלצת אגף התקציבים במשרד האוצר, כל התכנית הזאת מוקפאת.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הגיבה על עך בחריפות: "צפוי ולא מפתיע. נראה היה שמשרד האוצר אפילו למראית עין לא באמת בוחן אם לקדם את תוכנית מפרץ החדשנות, בזמן שמנכ"ל משרד האוצר לא לקח חלק בדיון שנערך עם ראשי הערים.
זה לא סוף מבחינתנו, זו רק ההתחלה".

מי שהגיב יותר בחריפות הוא ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי שאמר: "עמדת אגף התקציבים באוצר היא שערורייה, זה מטען חבלה במאבק לנקות את מפרץ חיפה מהמפעלים המזהמים. הפצצה הפעם הוטלה לעברינו לא מלבנון, אלא ממשרד האוצר. אנחנו נאבק בכך".

 

צילום: עיריית ק. ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות