סגר מלא בכל הארץ: היערכות משטרת ישראל להגברת אכיפת הגבלות התנועה, המסחר וההתקהלות ברחבי הארץ

אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול יתפרסו החל ממחר בהיערכות מיוחדת ומעובה במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר

בצל התפשטות נגיף הקורונה, העלייה בשיעור התחלואה והחמרת ההגבלות שהוטלו ע"י הדרג המדיני שצפויים להיכנס לתוקפן החל מחצות ובמהלך התקופה הקרובה, אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול יתפרסו החל ממחר בהיערכות מיוחדת ומעובה במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם. במרחב הבינעירוני יופעלו מחסומים קבועים בכל שעות היממה, כשבשעות הערב מספרם יגדל. בכדי למנוע פקקי ענק ולאפשר מרקם חיים תקין ככל שניתן האכיפה באזור מרכז הארץ בשעות היום תתבסס בעיקר על אכיפה מדלגת ובתנועה. בסה"כ יופעלו 12-25 מחסומים במהלך כל שעות היממה בכל רחבי הארץ ע"י אגף התנועה של משטרת ישראל.

במרחב העירוני יוקמו מחסומים סטאטיים, ביציאות ובתוך הערים והיישובים במיקומים מרכזיים, ולצדם גם מחסומים מדלגים ואכיפה בתנועה, לפיקוח אחר הציות להגבלות התנועה. מיקום והיקף המחסומים יהיה בהתאם לניתוח הצורך המבצעי של כל מחוז, שעון החיים והערכת המצב, זאת בתיאום עם אגף התנועה בנק' השקה לצירים בינעירוניים.

לצורך עמידה במשימות אכיפת תקנות הקורונה לצד יתר המשימות והאתגרים המצויים לפתחה של משטרת ישראל, יוקצו למחוזות המשטרה כוחות תגבור ממשמר הגבול על יחידותיו, להב 433, המכללה הלאומית לשוטרים, שוטרי מטה וכיו"ב. כמו כן היח' האווירית תפעל לצד אמצעים נוספים בכדי לתת אינדיקציה ותמונת מצב רחבה אודות עומסי תנועה, התקהלויות אסורות ועוד.

לצד הפעילות בשטח, המשטרה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם הרשויות השונות וגורמי ההנהגה ליצירת שיתוף פעולה עם הציבור והגברת הציות לתקנות. כמו כן המשטרה תנקוט במאמצי הסברה ושיח לצד האכיפה בכל מקום שיידרש ללא יוצא מן הכלל, הכול למען שלום הציבור ובריאותו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות