עיריית חיפה תדרוש מרשות הטבע והגנים אישור להרדמת חזירים שאיבדו פחד, העתקתם ושחרורם במקומות מרוחקים

בעקבות שני מקרי התקיפה של חזירי בר השבוע בחיפה, עיריית חיפה יוצאת בצעד חריג ודורשת מרשות הטבע והגנים אישור להרדמת חזירים שאיבדו פחד, העתקתם ושחרורם במקומות מרוחקים

עיריית חיפה פנתה אתמול לרשות הטבע והגנים (רט"ג) וביקשה מהם היתר להרדמה ולהעתקת חזירי בר למקומות מרוחקים מהעיר.
הכוונה היא רק לחזירים מבויתים, כאלה שניזונים בעיקר מבני אדם המאכילים אותם, איבדו פחד מאנשים ולפיכך גם עלולים להיות מסוכנים, כפי שקרה בשני מקרים שונים השבוע.

בעיריית חיפה מסבירים את הבקשה החריגה; "מבדיקה מעמיקה שערכה ראש העיר מיום כניסתה לתפקיד, התברר רק לאחרונה שמשך 12 שנים לא ניתן היתר צייד מסודר לרשות המקומית. ההיתר אמור להיות חתום על ידי רט"ג והמשטרה, אך מעולם לא נמצא אישור כתוב של כל גורמים אלה לירות בחזירים בשטחה של חיפה.

"בנוסף, לאחרונה הוגשה לכנסת הצעה לתיקון החוק לציד. עובדה זו עשויה לחזק את הסברה שככל הנראה החוק הנוכחי מוגבל באפשרויותיו. עוד גילתה העירייה רק לאחרונה, כי רט"ג הפסיקה ציד חזירים בשמורת הכרמל לפני כעשר שנים, מה שהגדיל את כמות החזירים בחיפה וסביבותיה.

"עד כה, רט"ג אסרה על עיריית חיפה להעתיק חזירים למקומות מרוחקים, וכן, שללה רעיונות יצירתיים נוספים שהעירייה העלתה בטענה 'הפרת איזונים אקולוגיים'. כדי לאשר הרחקת חזירים, פעולה שעיריית חיפה ביקשה לבצע, דרשה רט"ג שהעירייה תממן קולר GPS לכל חזיר, בעלות של 2500 יורו לקולר. מדובר בסכומי עתק, כאשר רט"ג סירבה להשתתף בעלות הגבוהה.

"רט"ג גם הציעה להקצות פקח מקצועי לעיריית חיפה, אולם דרשה מימון מלא שלו על ידי העירייה עצמה. בסופו של דבר החליטה עיריית חיפה לגייס איש מקצוע משל עצמה, בנוסף לאקולוגית ולעובדי הפיקוח שמטפלים בנושא.

"עיריית חיפה תמשיך לפעול במגוון ערוצים, במטרה לצמצם משמעותית את כמות החזירים הנכנסים לחיפה. פעולותיה עד כה נושאות פרי, והן כוללות בין היתר גידור, קיבוע והחלפת פחים (עד כה קובעו יותר מאלפיים פחים) ולאחר מתן ההיתר מרט"ג – גם הרחקה של חזירים מהאזור. כמו כן, תימשך האכיפה נגד מאכילי חזירים.

"בעירייה מצפים מרט"ג לפעול בכל דרך וללא עכבות כדי לסייע למאמצי העירייה להרחיק לאלתר את החזירים משכונות העיר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות