פנייה של ח"כ סמוטריץ' ליועץ המשפטי לממשלה: "יש ליקוים חמורים במערך הכשרות בעיר חיפה – נדרש ניקוי אורוות רציני"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הבוקר ליועמ"ש אביחי מנדלביט בדרישה לפתיחה בחקירה דחופה בנוגע לעבירות לכאורה על חוק הונאה במערך הכשרות בעיר חיפה: "לעבירות קשות של איומים, קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזוייף"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הבוקר ליועמ"ש אביחי מנדלביט במכתב ובו דרישה לפתיחה בחקירה דחופה בנוגע לעבירות לכאורה על חוק הונאה בכשרות בעיר חיפה.

וכך מפרט ח"כ סמוטריץ' לגבי הדברים החמורים שקורים בשנים האחרונות במערך הכשרות בחיפה:

"בשבוע האחרון, בעקבות דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא ליקוים חמורים במערך הכשרות בעיר חיפה', נחשף הציבור למה שידוע וגלוי כבר מעל לשלוש שנים ללא מעט אנשים בעיר חיפה, ביחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית, ובמשטרת ישראל. מדובר בחשדות לשחיתות חמורה שמתבצעת במשך שנים רבות וגובה מחיר ציבורי וכלכלי כבד ממאות עסקים ורבבות צרכני כשרות בכל האזור.

"בשנים 2018-2020 נכתבו מספר דו"חות על ידי מחלקת ההונאה בכשרות ועל ידי אגף הכשרות ברבנות, המצביעים על חשדות לעבירות פליליות קשות, לכאורה, שאינן יכולות לעבור לסדר היום במערך הכשרות הממלכתית בחיפה.

"למיטב ידיעתי, בסוף בשנת 2017 הוגשה תלונה למשטרה בתחנה אזורית חיפה – מחוז חוף, על ידי מחלקת ההונאה בכשרות בחשד לעבירות קשות של איומים, קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזוייף. כמו גם פניה של היועץ המשפטי לרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג מאותה העת בנוגע לזיוף תעודות כשרות ועבירה על חוק הונאה בכשרות.

"מאז פרסום העניין בציבור קיבלתי פניות רבות עם סיפורים מסמרי שיער שאינם נותנים לי מנוח ומחייבים ניקוי אורוות רציני.

בתאריך כ"ה סיוון התש"פ, 17 ביוני 2020, פניתי לחטיבת החקירות במטה הארצי וביקשתי לדעת כיצד התקדמה החקירה וכיצד יתכן שהאנשים שכנגדם הוגשה התלונה עדיין נמצאים בתפקידם וממשיכים בעבירות, לכאורה, המיוחסות להם ביתר שאת וביתר עז.

תשובת המשטרה המתחמקת התקבלה בלשכתי כשלושה שבועות לאחר מכן ובה נמסר כי 'הטיפול בתלונה הועבר לטיפול משטרת חיפה ומטבע הדברים לא ניתן להרחיב בנושא מעבר לכך'. ממידע שהגיע אלי עולה כי פתיחה בחקירה דורשת את אישורך בשל העובדה שהיא עלולה לעסוק, בין היתר, בעניינו של רב עיר מכהן וכי אישור שכזה טרם ניתן. במילים פשוטות: למעלה משנתיים חלפו מאז הוגשה למשטרה תלונה מפורטת ומגובה בראיות ועדיין לא נפתחה חקירה!

לא ניתן לקבל מצב בו תלונה מפורטת ומגובה בראיות שהוגשה לרשויות אכיפת החוק על ידי גורם מוסמך ונוגעת לחשד לשחיתות קשה בגוף ציבורי תשכב כאבן שאין לה הופכים ולא תטופל במשך תקופה כה ארוכה. הדבר גורם לחוסר אמון ציבורי הן במערך הכשרות והן ברשויות האכיפה.
קשה לברוח מן התחושה כי העובדה שמדובר במערך הכשרות הממלכתי, שיש כנראה מי שאינו מייחס לו את החשיבות הראויה, היא הגורם לכך, וכי לו היה מדובר בכל גוף שלטוני אחר הטיפול היה נחוש בהרבה".

ח"כ סמוטריץ' מסכם: "אני סבור כי הגיעה העת כי רשויות המדינה יקחו את הטיפול בתלונה ברצינות הראויה, יחקרו אותה בשקידה ראויה ויפעלו לביעור השחיתות. *אבקשך להיכנס בעובי הקורה בדחיפות, להורות על העברת החקירה ליחידה לחקירות הונאה בלהב 433, וללוות את החקירה מקרוב. אין בכוונתי להניח לנושא עד למיצויו".

 

צילום: איתן פולד וויקיפדיה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות