רועי שווץ, מנכ"ל אגודת מכבי חיפה כרמל לשר התרבות והספורט: "השטח בוער. אנשים לא מאמינים להנחיות. אני מקבל בקשות כל יום מהורים לפתוח את הפעילות, ממאמנים שמתחננים לעבוד, מנערים שלא יכולים לשבת יותר בבית ורוצים לחזור קצת לשפיות…"

שווץ שלח לשר חילי טרופר ולחה"כ יפעת שאשא ביטון מכתב חריף הקובל על אי פתיחת הספורט התחרותי לפעילות על פי התו הסגול

מנכ"ל אגודת מכבי חיפה כרמל רועי שווץ, שלח היום מכתב חריף לשר הספורט חילי טרופר ולמנכ"ל משרד הספורט רז פרויליך, כשהוא לא שוכח לכתב גם את יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון. וזו לשון המכתב:

 

הנדון: קריסת הספורט בישראל

שלום רב,
כבר כחודש וחצי הספורט התחרותי בארץ מושבת כמעט לחלוטין. אנו, כאגודת הספורט הגדולה בישראל, נשמעים ומקפידים על ההנחיות ומאמינים שזאת חובתנו כגוף חינוכי שאחראי על חינוך של כ- 3700 ספורטאים אשר רובם בני נוער. מאידך, ההחלטות חסרות ההיגיון שמתקבלות בממשלה ובמשרד הספורט מקשות עלינו להתמודד עם הלחץ שמתקבל מהשטח. זאת, בנוסף לאובדן ההכנסה שמסכן את האגודות בישראל ואת עתיד הספורט הישראלי. המשבר ילווה אותנו לשנים רבות. ילדים שעסקו בספורט מתרגלים לישיבה מול מסכי הטלוויזיה ומשחקי הקונסולות והטלפונים, ואינם מקיימים פעילות גופנית. אין להם מסגרת ואין להם אופק ספורטיבי נראה לעין. אנחנו מבינים שישנה מגיפה והמצב אינו מצב שבשגרה, אבל ההנחיות וההקלות שיוצאות פשוט מקשות עלינו להאמין שאכן ישנה מחשבה על עתיד הספורט בישראל.
אל תטעו. אני מברך על כך שהוחלט לפתוח את הליגות הבכירות בענפי הכדור, אך יחד עם זאת אינני מצליח להבין מדוע מותר להתאמן באופן חובבני בחוץ אך פעילות עם מאמן בתשלום אסורה? האם וירוס הקורונה עובר דרך אמצעי התשלום? ואם כבר פותחים את ענפי הכדור, מדוע להפלות את הספורט האישי שמסוכן הרבה פחות? ענפים כמו אתלטיקה ושחייה שאין בהם מגע כלל בין הספורטאים, יכולים להיות פתוחים בלי חשש להדבקה תוך שמירה על מרחק וקפסולות לפי דרישה. זאת לעומת ענפים כמו כדורסל שיש בהם מגע אבל אושרו על ידכם לפעילות. השטח בוער. אנשים לא מאמינים להנחיות. אני מקבל בקשות כל יום מהורים לפתוח את הפעילות, ממאמנים שמתחננים לעבוד, מנערים שלא יכולים לשבת יותר בבית ורוצים לחזור קצת לשפיות ולפעילות שהם אוהבים כל כך לעשות. אבל שוב, אנחנו כגוף חינוכי שומרים על ההנחיות ורואים את הארגון שלנו, את העובדים שלנו ואת הילדים שלנו מאבדים את שפיותם.
אני מבקש מכם לפתוח את הספורט התחרותי, בדגש על הענפים שאין בהם מגע. לתת אפשרות כל עוד מזג האוויר מאפשר להתאמן בשטח פתוח בקפסולות בדיוק כפי שאישרתם לספורט העממי, אחרת לא יהיה ספורט במדינת ישראל עוד שנים רבות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות