אושרה קרן סיוע לתושבים בחיפה שיבקשו לגדר שטחים פרטיים מפני חזירי בר. עדיפות תינתן למספר שכונות

מועצת עיריית חיפה אישרה קרן סיוע לתושבים שיבקשו לגדר שטחים פרטיים מפני חזירי בר. העסרה יכולה להגיע עד מענק של 7000 שקל. עדיפות תינתן למרכז הכרמל, כרמל מרכזי, כרמליה, שמבור, נווה שאנן, כרמל מערבי, כרמל צרפתי, אחוזה, ורדיה ודניה

מועצת עיריית חיפה אישרה קרן סיוע לתושבים שיבקשו לגדר שטחים פרטיים מפני חזירי בר

הקרן נועדה לסייע לתושבים המתגוררים בשכונות בהן קיים מספר רב של חזירי בר לגדר את גינותיהם באופן שימנע כניסה ומעבר של חזירי בר

בדברי ההסבר ליוזמה שאושרה אמש [ג'] על ידי מועצת העיר מפרטת האקולוגית העירונית, יעל אולק, שורה של פעולות בהן נוקטת העירייה להרחקת חזירי הבר משכונות המגורים.

פעולות אלה מתבצעות במרחב הציבורי בעוד שבשטחים הפרטיים בהם מנועה העירייה מלפעול מסייעת העירייה בהמלצות לצמצום גורמי המשיכה שאין בהם למנוע תמיד את כניסת חזירי הבר ואת הנזקים הנגרמים על ידם לגינות הפרטיות.

הקרן תנוהל על ידי צוות מקצועי בו יהיו חברים נציגי גזבר העירייה, מנהלת התפעול, השירות המשפטי והאקולוגית העירונית.
הסיוע יינתן לגינות המצויות בסמוך לשטחים ציבורים בשכונות שהוגדרו כ"אזורי עדיפות" על פי מספר הפניות שנעשו בעבר בנושא חזירי בר למוקד העירוני. עדיפות תינתן למרכז הכרמל, כרמל מרכזי, כרמליה, שמבור, נווה שאנן, כרמל מערבי, כרמל צרפתי, אחוזה, ורדיה ודניה. הצוות המקצועי יהיה רשאי להוסיף או לעדכן מעת לעת את אזורי העדיפות העירונית.

הסיוע יינתן באמצעות מענק עד לגובה של 50 אחוז מעלות הגידור ולא יותר מ – 7000 שקל לכל בניין. לאחר השלמת הגידור בפועל ואישור העירייה כי הגידור בוצע בהתאם למפרט אותו קבעה העירייה ובכפוף להתחייבות בעלי הדירות לתחזק את הגדר בהתאם לנדרש.

עוד קובע הנוהל כי במקרים חריגים יהיה רשאי הצוות המקצועי להכפיל את היקף הסיוע עד ל -14 אלף שקל בהתאם לשיקולים סוציואקונומיים, נתונים ייחודים של הבניין וסביבתו ותועלת מוגברת במניעת מעבר חזירי בר בסביבת הבניין.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות