עמותת לב ח"ש: עלייה בשיעור של מעל 700% בפניות לסיוע במזון מהעמותה

מאז גל הקורונה הראשון, עמותת לב ח"ש ממשיכה לספק מזון וסיוע לאלפי קשישים, ניצולי שואה ונזקקים, בשיעורים משמעותיים. בהיעדר מקורות תמיכה ממשלתיים, מספקת העמותה את הביקושים האדירים, ממימון עצמי שלה. בימים אלו לוקחת העמותה חלק בפרויקט הארצי "מרחיבים את הלב" של בנק הפועלים ביט וjgive, וקוראת לציבור החיפאי לתרום את המענק שהוכרז, למען סיוע לאוכלוסיות הנזקקות בחיפה

עמותת לב ח"ש, שפועלת מעל 23 שנה למען קשישים, ניצולי שואה ונזקקים בחיפה, חילקה בתקופת ה"גל הראשון" של הקורונה, מעל 30,000 מנות מזון מבושלות עד לפתח ביתם של קשישים, ניצולי שואה ומשפחות נזקקות. בנוסף, הפעילה מוקד טלפוני התנדבותי התומך בקשישים, מפיג בדידותם ומספק סיוע הומניטרי, המוקד סיפק אלפי שעות שיחה עם קשישים. פעילות זו ממשיכה עד היום, ואף התגברה והגיעה למספרים משמעותיים, בין היתר בגין שכבת ה"עניים החדשים" – שכבת נזקקים אשר לא נזקקו לסיוע כלשהו עד היום, וכעת מתדפקים על דלתות העמותה, בבקשה לסיוע במזון.

דוגמא לכך היא ע', שפנתה לעמותה לאחרונה לקבלת סיוע במזון. לע' 5 ילדים, שני ההורים אינם עובדים (פיטורים וחל"ת), והמשפחה נכנסה לבידוד בגלל חשיפה לחולה קורונה. ע' אינה נזקקת לסיוע בדרך כלל, אינה מוכרת ברווחה, ומפרנסת את ילדיה בכבוד. העמותה סיפקה לע' סלי מזון למשך כל תקופת הבידוד, באמצעות מתנדבים, עד לפתח ביתם.

דקלה כהן מיכאלי, מנכ"לית העמותה, מספרת: " מאז מחצית חודש מרץ השנה, אנו עושים ימים כלילות על מנת לספק את הביקושים האדירים למזון, ולסיוע הומניטרי. במקביל לפרויקטים הרבים של העמותה, הוקם בעמותה מערך ייחודי המטפל אך ורק בנושא זה. אנו מסייעים גם לאוכלוסיות שאינן רגילות לבקש סיוע בשגרה, ואשר לא הכרנו עד היום. אנו מתכוונים לא להשאיר אף אחד רעב, ולהמשיך את הסיוע כל עוד נזדקק לו, אולם למרבה הצער, המצב לא צפוי להשתנות בקרוב, ואנו נדרשים להשקעת משאבים רבים כדי לספק את המזון והסיוע. אנו מברכים על שיתוף הפעולה של העמותה עם בנק הפועלים ועם ביט, במסגרתו כל אחד יכול לתרום את המענק הממשלתי שקיבל, או את חלקו, לעמותה, ואנו מתחייבים שכל תרומה תשמש אותנו באופן ישיר לסיוע לנפגעי הקורונה. כדי לתרום, תוכלו להיכנס לפייסבוק העמותה (עמותת לב ח"ש), או להקליד בגוגל: "לב חש מרחיבים את הלב".

צילום: עמותת לב ח"שצילום: עמותת לב ח"ש
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות