תלמידים ומתפללים מקריית שמואל חיפה, יאלצו לעבור בידוק בטחוני כדי להגיע לביה”ס ובית הכנסת. למה? תשאלו את רכבת ישראל. “הפכו אותנו לגטו”

מהערב - חייהם של תושבי קריית שמואל בחיפה יהפכו לבלתי אפשריים. והכל: בגלל החלטת רכבת ישראל לסגור את המעבר בין קריית שמואל לקריית מוצקין. עיריית חיפה מתייצבת לצד התושבים ויוצאת באופן נחרץ נגד החלטת הרכבת. "שמו אותנו בגטו"

אחרי 15 שנה בו קיים מעבר בין קריית שמואל בחיפה לקריית מוצקין, דרך מעבר תחנת רכבת קריית מוצקין - רכבת ישראל הודיעה לפני מספר ימים כי החל מהיום בערב (ראשון) - המעבר הזה יהיה סגור להולכי הרגל. כדי לחצות בין שתי הקריות הנושקות, על התושבים לקחת כרטיס מעבר מתחנת הרכבת ולעבור בידוק בטחוני. התוצאה: חייהם של תושבי קריית שמואל בחיפה וחלק מקריית מוצקין, יהפכו לבלתי נסבלים - בעיקר, נוכח העובדה שרבים מהם לומדים באולפנה או בבתי ספר בקריית מוצקין או אחרים צריכים להגיע לבתי הכנסת שמתפללים בו רבים מתושבי קריי שמואל - שומרי המצוות, הנמצא בצידו השני של המעבר. מי שמצטרפת למחאת התושבים ומתחה ביקורת קשה על החלטת רכבת ישראל לגור את המעבר - זו עיריית חיפה, שקראה לרכבת למצוא פיתרון הגיוני שלא יפגע בתושבים. כך למשל: תושבי קריית שמואל המתפללים בבית הכנסת משכן אחווה ובית הכנסת הצמוד אליו - הנמצאים בצד השני של המעבר בקריית מוצקין - לא יוכלו לעבור בשבתות ובימים רגילים יאלצו לקחת כרטיס מעבר ברכבת ולעבור בידוק בטחוני. את אותו דבר יצטרכו לעבור תלמידות האולפנה סגולה שגרות בקריית שמואל, קריית חיים וקריית ים שצריכות להגיע לאולפנה סגולה הממוקמת בקריית מוצקין, כמו גם תלמידי ישיבת פרחי אהרון שגרים בקריית מוצקין וצריכים להגיע לקריית שמואל. אליהם יצטרפו גם חניכי תנועת העזרא מסניף קמק"ש, והמדריכים שיצטרכו לעבור את כל התהליך כדי להגיע מקריית שמואל לקריית מוצקין לסניף שממוקם בצד של קריית שמואל צמוד לתחנת הרכבת. הילדים והמדריכים שגרים בקריית שמואל או קריית ים יצטרכו לעבור בידוק בטחוני לקחת כרטיס מעבר כידי לעבור לצד השני לסניף קמק"ש.
 

החל מהיום בערב רכבת ישראל מתייחסת בבריונות לכ5000 תושבי קריית שמואל שברובם שייכים לציונות הדתית, ולתושבי קריית מוצקין ובינהם תושבי קריית חיים וקריית ים שהולכים כהולכי רגל, או בקולנעיות כפושעים , הגטו זה כאן”, עוד מציינת דהן: “ברור לנו כתושבים שהמעבר הרגלי בית קריית שמואל למוצקין הוא מסוכן כבר 15 שנה. רכבת ישראל התעלמה מהמפגע הזה ועכשיו החליטה בבריונות בלי לתת פתרון הולם לתושבים לסגור את המעבר במשך השבוע ולתת לנו תחושה של פושעיפ, שצריכים לעבור בידוק בטחוני ולהיכנס דרך תחנת הרכבת כידי לעבור לצד השני, במקום למצוא פתרון הולם ויש הרבה כאלה”.

מי שיוצא נגד סגירת המעבר ושלח מחאה לרכבת היא עיריית חיפה שהוציאה הודעה נחרצת נגד החלטת הרכבת: “הודיעה הרכבת לעיריית חיפה כי הינה מתכוונת לסגור את מפגש 45 (מפגש הולכי רגל) באופן מיידי וזאת ללא שפעלה למציאת חלופות סבירות וראויות להולכי הרגל וחרף התנגדות נחרצת מטעם עיריית חיפה. עיריית חיפה חוזרת ומבהירה כי רכבת ישראל מחויבת למצוא פתרון מיידי שיתן מענה הולם להולכי הרגל וימנע את סיכונם”.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
נגישות
Close
Close