האם בקהילה הרפורמית שדוגלת בחופש המחשבה, תחקרו את כל חבריה בכפר יונה כדי לגלות מי מתוח ביקורת על התנהלותה של שושי כחלון-כידור?

הגברת גורן ציינה כי היא איננה מוסמכת לתת תגובה, אלא יו"ר הקהילה בעיר הגברת ישראלה רוזן היא זו שמוסמכת לתת תגובה.

אז אתם שואלים, למה הגברת גורן היא זו ששלחה תגובה למערכת ודרשה לדעת עם מי שוחחה המערכת? האם הגברת גורן מדבררת את הקהילה הרפורמית בעיר? לטענתה, היחידה שמוסמכת לכך היא ישראלה רוזן, אז בשם מי פנתה הגברת גורן למערכת "ניוזים השרון"? הצצה קצרה לדף הפייסבוק של הגברת גורן מגלה במי היא תומכת ופעילה מאוד לקידומו – רמז: לא מדובר באלברט טייב או אפי דרעי. לשאלה האם היא פעילה של שושי כחלון-כידור, הגברת גורן ענתה: "איני חלק מצוות מערכת הבחירות של שוש כידור, אם כי אני תומכת בה באופן אישי, כמו כל אזרח במדינה, הבוחר את ראש העיר הראוי לדעתו ב-30.10".

ישראלה רוזן מצידה מסרה תגובה זו לגבי הכתבה: "כל ניסיון לגרור את פועלה של קהילת 'על כנפי יונה' אל מערכת הבחירות המקומית על ידי פרסום שיקרי ומתחזה  -ידחה באופן חד משמעי. קהילת 'על כנפי יונה' פונה לכל תושב ותושבת בכפר יונה החפצים ביהדות שוויונית ופלורליסטית, ואחת היא לנו, כקהילה, מי העומד בראש העיר. זאת מבלי לפגוע בזכותם לתמוך ולבחור במועמד זה או אחר.  המתפללים והמתפללות המשתתפים בתפילות יום כיפור ובהקפות שמחת תורה, וחברי וועד הקהילה בכפר יונה ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם העירייה, כפי שנעשה ב-5 השנים האחרונות".

 

למטה כמה מהפוסטים שהעלתה יולי גורן, דוברת הקהילה הרפורמית הארצית, תושבת כפר יונה בדף הפייסבוק שלה. האם ראשי הקהילה בעיר לא מצדדים בצד אחד?

שאלנו את הגברת רוזן, אם לדבריה הקהילה בעיר לא תומכת באף מועמד, מדוע הגברת יולי גורן ששלחה תגובה בשמה בערב החג מקדמת באופן אישי את המועמדת שושי כחלון-כידור? האם הקהילה הרפורמית הדוגלת בחופש הבחירה והביטוי, דוגלת בתחקור חבריה כדי לגלות, בערב ראש השנה, מי "העז" לדבר עם מערכת "ניוזים השרון"? האם זה ברוח חופש הביטוי?

להלן תשובתה של הגברת רוזן לשאלות אלו: "התנועה הרפורמית אינה תומכת באיש מהמתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות  וגם לא בכפר יונה.. לא בוצע תחקיר או חקירה אישית היות והדברים פשוט מופרכים. חברי הוועד נשאלו בקבוצת הפייסבוק אם מי מיהם התראיין, התשובה הייתה באופן חד משמעי כי איש לא נשאל ולא התראיין בנושא. חברי הוועד המנהל לא מתראיינים באופן אישי על אף אחד מהמועמדים".

נזכיר כי לפי יולי גורן, היא עצמה דיברה עם כל אחד ואחת מחברי הקהילה בערב החג ושאלה אותו אם שוחח עם מערכת "ניוזים השרון", בניגוד לתגובתה של ישראלה רוזן, שטוענת כי ראשי הקהילה נשאלו רק בקבוצת הפייסבוק בה הם חברים.

 

לבסוף: הגברת ישראלה רוזן הציעה להגיש שאלה זהה לשלושת המועמדים לראשות העיר כפר יונה: מי מכם יהיה מוכן להקצות שטח ו/או מבנה לטובת הקהילה הרפורמית בעיר?

מערכת "ניוזים השרון" תפנה לכל אחד מהמתמודדים ותחזור עם תשובות בכתבת המשך.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות