השנה נוסיף עוד תפוח אדמה למדורה

מה קורה אצלנו? בישראל, רבים מהצרכנים מעדיפים דווקא תפוח אדמה אדום, שמחירו בממוצע נאמד בכ-4 שקלים לק"ג, תלוי בצבע תפוח האדמה וכן בזן שלו. לצד הזנים שהוזכרו, ישנם זני גורמה שבדרך כלל קטנים יותר וטעימים במיוחד שבינתיים נמכרים בארץ בכמויות קטנות בלבד ומשווקים בעיקר בשוקי היצוא.

על מה כדאי לשים לב בעת הרכישה? מגדלי תפוחי האדמה ומומחים בשה"מ (שירות ההדרכה והמקצוע) במשרד החקלאות קיבצו את הטיפים הטובים ביותר ל"קומזיץ" הטעים ביותר:
 בחרו בתפוחי האדמה בגודל אחיד בעלי קליפה יציבה, הנקיים מכתמים ירוקים וללא סדקי גידול. הצבע הירוק המופיע על תפוחי האדמה, מלווה בדרך כלל גם בחומרים נוספים שערכיהם הגבוהים מקנים לו טעם מר. על כן, אלו אינם ראויים למאכל.

 בחרו את תפוחי האדמה הגדולים והאחידים, כדי שיהיה יותר ממה ליהנות ושכולם יהיו מוכנים בו זמנית.
 את תפוחי האדמה מומלץ לעטוף בנייר אלומיניום שישמור על הלחות, ולהניחם לפחות כשעה בגחלים הבוערים. החום הגבוה מרכך את תפוח האדמה והופך אותו לטעים ומשביע.
וכיצד עלינו לאחסנם עד הערב?
 יש לאחסן את תפוחי האדמה במקום חשוך, קריר, מאוורר, עדיף בקרטון, ולא בשקית פלסטיק.
 רצוי לכסות את תפוחי האדמה במגבת בד, בכדי שלא יפתחו עליהם כתמים ירוקים.
 מומלץ שלא לשטוף את תפוחי האדמה לפני אחסונם, אלא רק לפני השימוש. דבר שימנע ריקבון מוקדם, וישמור על איכות תפוח האדמה לאורך זמן.
עוד מדגישים במשרד כי אסור לכרות ענפים מעצי פרי ומעצי סרק, וכן יש להישמע להוראות לוחמי האש כדי לעבור את החג בשלום.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות