בחירותניוזים חמיםחדשות

חב"ד רמלה החליטו להעמיד רשימה שתתמודד למועצת העיר. למה עכשיו ואיפה הם היו עד היום?

חב"ד רמלה החליטו להיכנס לפוליטיקה המקומית ולהעמיד רשימה שתתמודד למועצת העיר. יצאנו לשאול תושבים מה דעתם על כך ומה הם יודעים אם בכלל על חב"ד ברמלה?

ב- 27.2 נצא כולנו להצביע לראשות העיר ולמועצה. מתוך כל הסיעות המוכרות והידועות שמתמודדות בבחירות למועצה ברמלה, יצא לנו לשמוע על סיעה חדשה שמצטרפת לזירה – חב״ד עם הפתק צ׳.

את בית חב״ד ברמלה ואת הרב מדוויל ומשפחתו רבים מכירים מדוכני התפילין, מהפעילות שהם עושים בחגים, עם נוער, עם נשים ויולדות – כמו כל בית חב״ד בארץ ובעולם.

אבל חייבים לשאול – איפה חב״ד הייתה עד היום? ובכלל, ממתי חב״ד נכנסים לפוליטיקה? ושאלת השאלות, האם באמת הם הולכים להיות הפתעת הבחירות??

ביום שישי יצאנו לבדוק ב"ברומטר" של העיר רמלה, הלא זה שוק רמלה ושאלנו תושבים במקום האם הם מכירים את חב"ד בעיר?

רוב העונים מבין תושבי העיר ענה שהם מכירים את פעילות חב״ד בעולם – ויודעים על העשיה הברוכה שלהם לכל יהודי בכל מקום שאליו הם נוסעים.

כשנשאלו על חב״ד רמלה – הופתענו לשמוע שהרבה מהם מכירים את חב״ד מזויות שונות: אחד קונה מהם בקביעות מצה שמורה לפסח, הבן של השני למד עם הרב יענקי לקראת הבר מצווה. זוג הורים סיפר על בית ספר שלהבות חב״ד שהוא בית ספר ייחודי עם שיטת לימוד חדשנית. אפילו אישה (לא דתית) שילדה לפני חודש וחצי סיפרה על הפינוק שקיבלה מבית חב״ד עם ארוחות בוקר במשך שבוע, בייביסיטר ונקיון לבית.

על השאלה האם חב״ד צריכה להתמודד בבחירות – הדיעות היו חלוקות.

אחד מהתושבים, שמואל בן 64, שאל: "בשביל מה הם צריכים להתלכלך בפוליטיקה. הרב מדוויל הוא איש של שלום – ועכשיו הכניסה של חב״ד למועצה יכולה לעשות לו בלאגנים". היו כאלה שאמרו: "הם פועלים ועושים כל כך הרבה למען כולם, הכניסה למועצה תוכל לתת להם עוד תקציבים ועוד כח לפעול יותר".

אחרים דווקא תמכו בכניסת חב"ד למועצה: "זה הזמן שלנו לומר לחב״ד תודה על כל מה שהם עושים בשבילנו ולבחור בהם למועצה".

ניסינו לשאול את נציגי חב"ד במי הם תומכים כמועמד לראשות העיר. בחב"ד ניסו לשמור על נייטרליות והתשובה הייתה: "כרגע אנחנו עסוקים בבחירות למועצה ולגבי ראש העיר – כל אחד יבחר במי שהוא רוצה".

מסרטון שרץ ברשתות החברתיות רואים את הרב מדוויל אומר שהכניסה של חב״ד למועצה זה כמו להיות נציג בוועד בית – הנציגות נותנת כח לפעול יותר כמו שחב״ד יודעת.

אז האם חב״ד באמת תהיה הפתעת הבחירות? את זה נוכל לראות ב- 28.2 – יום אחרי הבחירות, עם פרסום התוצאות.

אבל האם הכניסה שלהם למועצה היא באמת לא פוליטית ולכן כדאי לתת להם את הקול? זו כבר החלטה אישית של כל אחד.

 

צילום: אבישי חדד

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות