ניוזים חמיםחדשותרמלה

יואל לביא שועט לכיוון כיסא ראש העיר ומתפוצץ בראיון שמזכיר לכולם איך הוא ניהל את רמלה במשך כחמש קדנציות ביד רמה "כל אחד ייבחן אצלי, ייבחן בתוצאות, אני מאוד קפדן בדברים האלה, מי שלא נותן שירות לתושב אין לו מקום במערכת הציבורית. הבוס שלי זה התושב, לא ממשלת ישראל"

"יש לי בשורה- יואל לביא דואג לחינוך, יואל לביא דואג לביטחון, יואל לביא יש לו ניסיון בניהול עיר, אני לא מישהו שבא בלי ניסיון ומקשקש בצילומים ועושה סרטונים ומראה שיש ברז דולף" לביא איש בשורות

יואל לביא ניהל את העיר רמלה במשך כשני עשורים וחצי, העלה אותה מעיר קטנה ואנונימית אל מרכז המפה בישראל עם שכונות חדשות ויוקרתיות, אוכלוסייה נכנסת איכותית ומבוססת, מיגר הפשע והרחבת התרבות ואז הוא פרש, קצת לפני סוף הקדנציה, והשאיר את העיר בידי ראש העיר שנבחר מיכאל וידאל. לפני כשנה הכריז לביא כי הוא חוזר ומתמודד לראשות העיר רמלה ובכך הפך את מערכת הבחירות המנומנמת משהו לזירה שבה הכל פתוח.

 

יואל, מה דעתך על המצב ברמלה כיום ומה אפשר לעשות בנידון?
העיר במצב רע, העירייה אינה מספקת שירותים ברמה ראויה לתושבים בעיר וזה ניכר בכל תחומי החיים. מוסדות החינוך, גני ילדים ובתי ספר לא נבדקו כמו שצריך בנושאי בטיחות, מבטיחות מבנה דרך בטיחות חשמל דרך בטיחות מתקני חצר דרך בטיחות  כיבוי אש וכיוצ"ב. כנ"ל כל שיטת הרישום- שיטת רישום שלא נשענת על חלוקה גיאוגרפית וכל אחד נרשם איפה שנוח לו. אם אני מתייחס לתשתיות העיר, כבישים, צמתים וגם עבודות שבוצעו, הכל שוקע, הכל הרוס, לא בסטנדרטים הראויים, רחוב הרצל כבר חמש שנים בפרויקט עלוב שפגע במסחר בצורה נוראית ברחוב הרצל ובשוק רמלה, כחול לבן מכניס כסף אולי לקבלן אבל אין בו שום תועלת לקופת העירייה. כאשר ביטלו את כל החניות לאורך הרחוב המסחרי העיקרי של העיר, רחוב הרצל, אפילו לצורכי פריקה וטעינה, אין מקום, ביטלו את הכל והפכו את זה למסלול לרכיבה על אופניים, אבל לא רכשו אופניים לתושבים שישתמשו במסלול. בכל תחום שאתה בודק- פינוי אשפה, ניקיון עיר, פרויקטים שהעירייה צריכה לקדם לנושא הכנסות כתוספת שטחי תעסוקה, תוספת שטחי לוגיסטיקה, ועוד מפעלים בנייני משרדים, אין כלום. בשבע השנים האחרונות, זכינו לכותרות 'אנחנו נעשה בתי קולנוע בעזריאלי' ו- 'נקים אוניברסיטה במגרש הפנוי שהיה במקום בו תיכון רמלה לוד ההיסטורי', או סיפורים על סקייטפארק ועוד כל מיני כאלה שום דבר לא נעשה, שום דבר לא מתוחזק כראוי, הכל סיסמאות, 'אנחנו מבטיחים  יהיה ביטחון', ובלילה יורים והמכוניות נשרפות והתחושה שהעיר הזאת מנוהלת על ידי חבורה שאין לה מושגי ניהול בסיסיים וחוסר תכליתיות בכל הפעולות של העירייה.

הביטחון האישי בעיר בתקופה האחרונה לא במצב טוב, יש דרך לטפל בזה?
בעיר מעורבת יש סכסוכים בין כל מיני גורמים אבל לאורך זמן בשנים האחרונות הייתה הכחשה של האמת, נשרפו אוטובוסים, כל העיר ראתה אותם במגרש חנייה של בית העלמין החדש וראש העיר התבטא שמדובר בשריפה של קרטונים, זלזול כזה, גישה צינית לכל הנושא, יורים בעיר ולא קרה כלום, העיר שקטה… עיר מטרופולין, נו, עשה אותנו עיר עולם שאף אחד לא מבין את המושג הזה בכלל. וכל זה במקום לטפל בנושא נכון, משטרת ישראל מופקדת על הביטחון האישי, צריך דרישות ולא דיווחים וסיפורים של ראש עירייה 'ישבתי טיילתי הסתובבתי סיירתי הייתי בלילה הייתי בבוקר', מה זה השטויות האלה? הלו, מפקד המשטרה, בוא נטפל בנושאים, מה הנושאים המרכזיים לטיפול שאני כקהילה דורש ממשטרת ישראל? המשטרה צריכה לתת שירות לקהילה, בין אם זה מפקד התחנה בין אם זה מפקד  המרחב ובין אם זה מפקד המחוז, הוא צריך לתת מענה לדרישות של הקהילה, תציגו סיכום ישיבה שיש בה דרישות, כמה מכוניות סיור יש ביום ובלילה? כמה שוטרים? כמה מתנדבים? איך השיטור הקהילתי משתלב בתוך זה? איך הפיקוח עובד בתוך זה? מיקום של מצלמות ודרך הפעלתן צריך לייצר תוכנית ולא סיסמאות נבובות. הסתובבתי, נהנתי מקפה עם מפקדי המשטרה! הלו, היכן התוצרים הנדרשים מהמשטרה?

יואל לביא. צילום אלבום פרטי

 

אז איך בעצם מטפלים בביטחון?
יש מספר פעולות, קודם כל ברמה הקהילתית מפגש מנהיגים קהילתיים,  כדי שהם יפעילו את השפעתם, דבר שני גיבוש דרכי פעולה בשותפות עם המשטרה ועם גורמים נוספים, גם קהילתיים וגם מחוץ לרמלה, דבר שלישי וחשוב זה טיפול במערכת החינוך, היא צריכה להתחיל לטפל בעניין של המסורת הקבועה במיגזר לנקמות דם ולעבור לחיים בסלחנות וחיים בהשלמה הדדית ויצירת אקלים שהוא שולל נקמות דם. ברור שמעבר לזה צריך הרתעה בהליכים משפטיים וברמת חשיפה יותר גבוהה על ידי המשטרה של עבריינים ומעשי עבריינות. וחייבים גם לפעול להרחקת פליליסטים מהעיר!

אם נגעת בחינוך, מה המצב של החינוך כיום ברמלה?
ראשית, מוסדות חינוך לא בטוחים, הם לא עברו בדיקות כמו שצריך של מוסמכים בתחום, חוזק  המבנה, כיבוי אש, בתחום החשמל, בטיחות של מתקנים בחצר והחצר עצמה, הדבר השני  שיבוץ של תלמידים, השיבוץ צריך להיות על בסיס גיאוגרפי ולא רישום חופשי, בתי ספר שהרישום אליהם יהיה מכל חלקי העיר אבל ביתר מוסדות החינוך יש עדיפות למי שגר ברדיוס קרוב לבית הספר. התכנים הנלמדים, מה התוספות שעות הלימוד שהעירייה קונה כדי להעשיר את הלימודים בבתי הספר ומה התכנים ומה המגמות בבתי הספר התיכוניים וכמה אתה משקיע במעבדות ובתכני המעבדות, ברמות השונות בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים וחטיבות עליונות… זה מערך שלם, כמו כן טיפול בשתלמויות מורים עושים כדי לקדמם בתחומים המקצועי והפדגוגי, העירייה נותנת כתמיכה בלימודים. לדוגמא עשינו מרפאה לבריאות השן, הקמנו אולפן לאנגלית, נתנו העשרה באשכול הפיס, יצרנו דברים שהם מעבר לתכני הלימוד של משרד החינוך, יש פגיעה ממשית בתכנים האלה, מפרסמים תוצאות בגרות ובקטן נכתב במודעה ללא חנ"מ, מישהו יודע מה זה בכלל? זה ללא חינוך מיוחד, מישהו יודע מה אחוזי תלמידי החינוך המיוחד בתוך המסגרת העירונית וכמה זה משפיע על  התוצאה שאתה מציג? העירייה משחקת במספרים כדי להציג הישגיות. כל השיטה זו שיטה שמבוססת על שקרים ועל הצגת מעוותת של מצבים, כמו בהצגה של אוטובוסים נשרפים ואומרים קרטונים, כשאתה מגוחך אתה מגוחך עד הסוף.
הדבר הנוסף הוא המטה העירוני שעוסק באגף החינוך, אנשים לא מוכשרים עובדים שם, שתי ראשי אגפי חינוך התפטרו אחת אחרי השנייה, כי מביאים כוח אדם שלא מתאים, ברמלה יש כ 200 גני ילדים שהם בניהול עירוני, את מי אתה מביא שתנהל את גני הילדים? יש גבול לציניות במינויים האלה שבהם אתה מוכר את העיר לצרכים פוליטיים, כל המטה שם הוא בדיחה, כל תושבי העיר מדברים על זה רק מי שצריך לשמוע לא שומע את זה , ראש העיר. בחינוך אני אכנס לתוך הקרביים מיידית! אני אכנס לראות מה הילד מקבל בבתי הספר. בודק מגזר מגזר, בודק תכנים ומעבדות, בודק אם זה כשיר בכלל, בודק כיבוי אש, חשמל, אני בודק  הכל מחדש.

אז אתה תחליף את כולם?
אני לא עוסק עכשיו בדיון אם אני מחליף או לא מחליף, זה לא הזמן להתעסק עם זה, כל אחד יבחן אבל יבחן בתוצאות, אני מאוד קפדן בדברים האלה, מי שלא נותן שירות לתושב אין לו מקום במערכת הציבורית. הבוס שלי זה התושב, הבוס שלי זה לא ממשלת ישראל ולא שר הפנים, אני סמכות עצמאית כשהבוס שלי הוא תושב העיר. אני צריך למלא אחרי ההגדרות של הצרכים של התושב ואם הוא לא נהנה מהשירות שאני נותן לו אז זה אומר שהעירייה  לא נותנת שירות כמו שצריך.

יואל לביא. צילום אלבום פרטי

 

האוכלוסייה ברמלה גדלה יש לך בשורות לעתיד ולהורים ולמשפחות החדשות שנכנסו וייכנסו לעיר בקרוב?

יש לי בשורה- יואל לביא דואג לחינוך, יואל לביא דואג לביטחון, יואל לביא יש לו ניסיון בניהול עיר, אני לא מישהו שבא בלי ניסיון ומקשקש בצילומים ועושה סרטונים ומראה "תקלה נוראית" ברז דולף, כשאתה מתעסק בניהול עיר אתה דואג לפרט, אבל יש הרבה דברים שאתה צריך לפתח בעיר כדי שעיר תקבל את המימדים הנכונים שלה, אם אתה רואה את כביש 200 כדוגמא ואת המשמעויות שלו, אם אתה מבין את קריית אומנים, שכונת נאות שמיר ועוד  איך זה משפיע על הדמוגרפיה בעיר! האתגר הניהולי כיום לתת מענה- לבתי ספר, גני ילדים, מוסדות קהילתיים ובזמן. והכי חמור לא מזלזלים בתקני חנייה, אתה הורס את איכות החיים של התושבים שלך, בשכונות המגורים ובאזורי המסחר והתעסוקה.

מה לגבי החנייה בעיר?
23 וחצי שנים הייתי ראש עיר, שילמתי בכל חנייה בכחול לבן, בכל עיר, בראשון לציון, בתל אביב בהרצליה ובכל מקום, ומה, לא ידעתי מה זה כחול לבן? זה נשגב מבינתי? נעלם מעיניי? נעלם מהבנתי? לא רציתי את זה! אני מעדיף שתושבי ראשון לציון, רחובות, או נס ציונה יבוא לקנות בשוק ברמלה, חנייה חינם לכולם! ולא להכניס את היד לכיסו של התושב למען קבלת שרות!

כל הכחול לבן ימחק?

כל הכחול לבן ימחק! ונחדש מיידית את החניות לאורך רחוב הרצל. אזמן את קבלן הביצוע של רחוב הרצל ואקצוב לו זמן לסיום עבודה!
הוא לא קיבל היתר בנייה לשש שנים, הוא קיבל היתר בנייה לתקופה קצובה! אף אחד לא תובע ממנו מועד סיום עבודה!

אפרופו בנייה, מה לגבי התחדשות עירונית בעיר?

אני מתכוון להיכנס לתוכניות ההנדסיות, מה מתוכנן מבחינת התחדשות עירונית, מה התוכניות התחבורתיות? איפה אנחנו עומדים עם תוכניות החשמל? איפה אפשר בכלל לבנות את הפרוייקטים של ההתחדשות העירונית? כנ"ל מערכות אחרות כמו ביוב ומים, מה הנכסים שעומדים לרשותנו כדי לקדם את התוכניות של התחדשות עירונית? זה לא דבר פעוט, אני רואה עכשיו את הפזרנות של קבלת ההחלטות וכל מיני דברים מוזרים שקורים בעיר. אתה צריך להזיז ולהרחיב כבישים, אתה לא יכול לעשות התחדשות עירונית, להרים פה עוד 30 40 אלף יחידות דיור ולא לתת אופציות של תנועה, הרחבה של כבישים הרחבה של צמתים, תנועה יותר מהירה בתוך העיר. יש הרבה דברים לעשות פה במיידית, כל דבר כזה הוא בדחיפות.

ההתחדשות העירונית מטופלת ברמלה של מקורבים נהנתנים מהחתמה על ידי חוזים מול יזמים כדי להכניס כסף לכיסם. אך לא פעלו להכשיר את העיר לבנייה בהיקפים הנדרשים.
לדוגמא- שערורייתית! עיריית רמלה לא דאגה לחלקה בהרחבה מתקן טיהור השפכים האזורי. מעשית מסתירים מידע מהיזמים והתושבים. העירייה לא יכולה להפיק היתר בנייה עד 2028! זו הוכחה מובהקת לניהול הלא מקצועי של העירייה וראשייה.

ומשפט לסיכום…

רמלה, מעבר לסיסמה שאני חוזר לעשות סדר, אני באמת חוזר לעשות סדר. אני מחזיר את העירייה לתושב. אתם התושבים תהיו הבוסים בעיר לא העירייה. סטנדרט השירות של העירייה לתושבב ישתנה בין-יום!
עצם היבחרי תגרום לאנשים לתת שרות, לא רק לבוא לעיריה ולקבל שכר!

יואל לביא. צילום אלבום פרטי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות