בחירותניוזים חמיםחדשות

מכה לראש עיריית ראשל"צ: ועדת הבחירות קבעה כי לא יוכל לעשות שימוש בדף הפייסבוק שלו, שניהל בעזרת עובדי העירייה, למטרת תעמולת בחירות או פרסום אישי

מכה לקמפיין הבחירות של רז קינסטליך: ועדת הבחירות האזורית קבעה שראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך, לא יוכל להשתמש עוד בעמוד הפייסבוק שלו לתעמולת בחירות, בעקבות עתירה שהגישו דניאל סינרייך וסיגלית יצחקי

ועדת הבחירות קיבלה עתירה שהגישו שני תושבי ראשון לציון -דניאל סינרייך וסיגלית יצחקי, כנגד ראש העיר רז קינסטליך בטענה כי הוא עושה שימוש בדף פייסבוק המנוהל על ידי עובדי העירייה וכספי הציבור למטרת תעמולת בחירות אישית שלו. בכך, הורתה ועדת הבחירות לקינסטליך לחדול משימוש בדף שבו יש מעל 45 אלף עוקבים. מדובר בהחלטה שמהווה מכה לקמפיין הבחירות של קינסטליך.
העותרים טענו כי למרות שמדובר בדף פייסבוק שהחל כדף פרטי של קינסטליך, הרי שמאז היבחרו לראשות העיר, השקיעה העירייה בדף משאבים ומאמץ רב. לראיה בשנת 2018 היו לדף רק 27 אלף עוקבים, ואילו היום יש לו למעלה מ 42 אלף עוקבים, תוספת של מעל ל-15 אלף עוקבים. עוד טענו העותרים, כי לאחר היבחרו של קינסטליך נקבע שאין להמיר עמוד אישי של מועמד לעמוד רשמי לאחר היבחרו, דבר שקינסטליך עשה הלכה למעשה.
קינסטליך ציין להגנתו כי ביצע פעולות שונות בכדי למנוע עירוב בין העניינים: כגון הסרת כל סממן של העירייה מהדף, הורה לעובדי העירייה לחדול מלעסוק בו, נמחקו פרסומי עבר של העירייה והוסרו עוקבים שנוספו מאז שהדף עבר לשימוש העירייה.
בסופו של עניין הוועדה קבעה כי מדובר בנכס עירוני שאם יהפוך לפרטי הרי הוא נגרע מרשות הציבור, לגבי הטענה כי קינסטליך 'השאיל אותו' לעירייה קבעה הועדה 'סוף מעשה במחשבה תחילה' שכן קינסטליך היה צריך לחשוב על כך טרם ויתר על קניינו.
דניאל סינרייך וסיגלית יצחקי, שני העותרים שזכו, אמרו למערכת "ניוזים מרכז": "עיקרי החלטת וועדת הבחירות בעתירה הם שעמוד הפייסבוק ששימש את ראש העיר בעבר כדף פרטי-פוליטי (טרם תחילת תפקידו), הפך לנכס ציבורי לאחר שתפעולו וקידומו הועברו לעירייה והושקעו בו משאבי ציבור.

לפיכך, על פי הדין אין לפרסם בדף זה תעמולת בחירות ואין להשיבו לשימושו הפרטי של ראש העיר.
להבנתנו, התנהלות העירייה בעניין לקתה בחסר. מנגנוני הבקרה הפנימיים של העירייה היו אמורים למנוע מלכתחילה את החריגה מהדין, אף ללא פנייה של תושבים / פעילי ציבור".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות