ניוזים חמיםחדשות

סערה בעקבות החלטת עיריית רמלה להרוס את מבנה בית הכנסת "זכור לאברהם" במסגרת פינוי בינוי: "ראש העיר לא היה מעז להרוס מסגד בעיר במסגרת התכנית. הוא היה מקבל עיר בוערת. שיבנה מגדל מגורים בשטחי העירייה, לא על חשבוננו"

תכנית הפינוי בינוי שסיכמה עליה עיריית רמלה באזור רחוב הרצל מעוררת סערה גדולה, לאחר שבמסגרתה יהרס בית הכנסת במקום "זכור לאברהם". ציבור בית הכנסת והתושבים הוציאו קול קורא המתנגד להריסת בית הכנסת לטובת מגדל מגורים במקום: "נראה את וידל הורס מסגד במסגרת פינוי בינוי". איך בעירייה מנסים להרגיע?

במסגרת תכנית פינוי בינוי שעיריית רמלה סיכמה עליו שיתבצע באזור רחוב הרצל וצומת הקרח בעיר, בין המבנים שאמורים להיהרס נמצא בית הכנסת השכונתי "זכור לאברהם". הכוונה היא להרוס את בית הכנסת, במקום לבנות בניין רב קומות ואת בית הכנסת להעתיק מאוחר יותר למבנה אחר שיבנה בקרבת מקום.

אלא שהתושבים במקום וקהילת המתפללים בבית הכנסת לא מקבלים את ההחלטה הזאת ויוצאים נגד כוונת העירייה בתכנית להרוס את מבנה בית הכנסת הקיים כדי להקים במקום מגדל מגורים.

מתפללי בית הכנסת הוציא קול קורא, בו כתבו: "לא מעוניים בפינוי בינוי בית הכנסת. בית הכנסת יציב הנדסית וטוב לנו בהיכל ה' הנוכחי שלנו".

מיכאל מקדוסי, נציג הציבור בבית הכנסת אומר ל"ניוזים מרכז": "אנחנו לא נגד הפינוי בינוי לתושבים כאן. אבל אנחנו לא מבינים למה צריך להרוס בית כנסת שהמבנה במצב טוב כדי לבנות כאן מגדל. לעירייה יש הרבה שטחים שהיא יכולה לבנות עליהם את המגדל כאן באיזור, כמו שטח הצופים לשעבר כמו בית ווקר. למה דווקא בית הכנסת? אנחנו לא מעוניינים בהריסה או בכל מבנה חלופי אחר. פנינו לראש העיר וידל והסברנו לו את זה מספר פעמים, אבל העירייה בשלה בעניין הזה".

גם שמואל פדידה מוועד בית הכנסת אומר: "אמרו לנו שבזמן שיהרסו את בית הכנסת, יעבירו אותי למבנה זמני מעין קרוון ורק מאוחר יותר לבית הכנסת החדש שיבנה במקום אחר. כמו שכולנו מכירים, בישראל הזמני הופך לקבוע. יש פה קהילה שלמה שמתפללת בבית הכנסת הזה, שהוא יותר מבית כנסת. למה להכניס אותו לתכנית של הפינוי בינוי? אמרנו את זה גם לראש העיר שהגיע בשבת לסוף התפילה בבית הכנסת".

בעוד פדידה ומקדוסי מנסים לדבר בפייסנות ובטון רגוע יותר, תושבים אחרים במקום פחות מפוייסים ואומרים דברים קשים: "אני רוצה לראות את ראש העיר וידל הולך והורס מסגד בעיר במסגרת תכנית פינוי בינוי. נראה שיתנו לו לעשות את זה מבלי שכל רמלה תעלה בלהבות. אבל עלינו קל לו להפעיל שריר ולהעדיף בניית מגדלים על מקום בית הכנסת", אומר מתפלל בבית הכנסת ל"ניוזים מרכז".

מלבד בית הכנסת, תושבי המקום מתנגדים גם לתכנית לעקירת עצים בחורשה הקיימת במקום וכל זאת במסגרת אותה תכנית פינוי בינוי.

מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "ביוני 2022 נערך דיון בלשכת ראש העיר בנושא בית-הכנסת "זכור אברהם", במסגרת תכנית התחדשות עירונית הרצל 17-3. הדיון עסק הן בשלב הביניים והן בשלב הסופי של התכנית, והשתתפו בו בין-היתר ראש העיר מיכאל וידל, חברי ועד בית-הכנסת, אנשי המנהלת להתחדשות עירונית, נציגי תושבים ונציגי היזם. בסיום הדיון סוכם – על דעת נציגי ועד בית-הכנסת – כי בזמן העבודות בשלב הראשון יוקם בית-הכנסת זמני בצמוד לבית "ווקר", וכי בית-הכנסת החדש יוקם מיד עם הריסת בנייני המגורים, בשלב השני.
בנוסף, סוכם כי ייערך תיאום עם נציגי המשפחה ובית-הכנסת לגבי תכנון המבנה הסופי והזמני של בית-הכנסת.
המשמעות היא כי בית-הכנסת יהיה המבנה הראשון שייבנה במסגרת הפרויקט, והוא יהיה בית-כנסת מפואר ומכובד. כפי שאמר בקולו בעלי בית-הכנסת, נעם לוי (האחים קליפסו): 'אנחנו סומכים על ראש העיר שהפרויקט ייצא לפועל בצורה הכי טובה והכי מהירה שאפשר'.
"יודגש כי הנחיית ראש העיר למנהלת ההתחדשות העירונית היא שנושא בתי-כנסת הוא מהרגישים שיש, מפאת חשיבותה של מסורת ישראל בעיר ובעיני ראש העיר בעצמו,  וכי בכל זמן נתון יוכל ועד בית-הכנסת לשוחח עם המנהלת לגבי אפשרות של שינויים ותיקונים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות