ניוזים חמיםחדשות

ביום רביעי: שביתה בצהרונים בירושלים

עובדות הצהרונים מוחות על סירוב המנהלים הקהילתיים והעירייה לשפר את שכרן לאחר שנתיים (!) של משא ומתן

איגוד עובדות הצהרונים בכוח לעובדים: מצבת כוח האדם בצהרוני ירושלים מהגרועות בארץ, ועיריית ירושלים נחושה כנראה לקבור את הצהרונים סופית. בניגוד להבטחות, מסרבים המנהלים הקהילתיים והעיריה לשפר את שכר עובדות הצהרונים כפי שנעשה בקרב סייעות הגנים והגננות.

נוסף על השביתה ביום רביעי הקרוב, האיגוד הודיע כי ישבית את הצהרונים למשך יום אחד בכל שבוע עד סוף שנת הלימודים, עד אשר יקבל מענה לדרישותיו, וכי אם לא יחול שינוי בשבועות הקרובים ישקול אף להחריף את צעדיו בחודש יוני.

איגוד הצהרונים בכוח לעובדים ישבית את פעילות הצהרונים בעיר ביום ד' ה- 24.5.23. העובדות מוחות על סירוב העיריה והמינהלים הקהילתיים להתקדם במו"מ למתן מענקים לעובדות הצהרונים עבור שנת הלימודים הנוכחית ולכינון הסכם קיבוצי אשר ישפר את תנאי ההעסקה של העובדות, שיפתור את המחסור החריף בכוח אדם עקב תנאי ההעסקה הירודים. בהודעה למנהלים הקהילתיים, המפעילים את הצהרונים עבור עיריית ירושלים נמסר, כי ללא שינוי – יחל האיגוד בסדרת שביתות – יום בכל שבוע – מיום רביעי הקרוב 24.5.23 ועד סוף השנה. זו הפעם השנייה השנה בה נאלצות 900 העובדות להשבית את פעילות הצהרונים בעיר.

מרי לוי דוד, חברת ועד איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "העיריה מתעקשת לראות בנו עובדות "שקופות". בימי הקורונה נתבקשנו לדחות את ההסכם בגלל המצב והסכמנו. שנה אחרי, ביקשו שנחכה עד אחרי הבחירות והקמת ממשלה חדשה. אח"כ ביקשו שנחכה עד שייחתם הסכם סייעות הבוקר. כשאיימנו לשבות הבטיחו לנו שישוו את השכר שלנו לשכר סייעות הגנים שניהלו מו"מ ארצי במקביל. והנה, שכר הסייעות בגנים עלה (ב-28% ו-5% בהמשך) והן קיבלו השנה מענקים חד פעמיים של 7,500 ומה איתנו? העיריה מגלגלת את האחריות למדינה, המדינה מחזירה לעירייה ובינתיים אנחנו נותרות עם שכר מעליב ומחסור קבוע בכוח אדם! לא נסכים להישאר מאחור!

עפ"י נתוני איגוד הצהרונים בכוח לעובדים קרוב למחצית מהעובדות דווחו שפתחו צהרון בצוות חסר. 75% דווחו על תחלופת צוות מאז תחילת השנה.

"עצוב לגלות כי לעיריית ירושלים לא אכפת מההשלכות שיש למחסור בעובדות ולתחלופה הגבוהה על הילדים". מוסיפה דויד. "ילדים זקוקים ליציבות, לדמויות קבועות ואוהבות. כשהם מאבדים את היציבות והמסגרת הם נפגעים, וכתוצאה נוצר גם חוסר סדר, חוסר משמעת, מתח ותחושות קשות בקרב הילדים. בכל שבוע עוזבות עובדות ותיקות ומקצועיות הם לא מצליחים לגייס עובדות מקצועיות בתנאים האלה אז מקבלים כל מי שמוכנה, לרבות נערות בתיכון. זה החזון החינוכי של ראש העיר לילדי ירושלים?"

דנה קציר, רכזת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "ראוי לזכור שהעובדות לא מקבלות שכר בחודשי הקיץ. הן מפוטרות או יוצאות לחל"ת. לצערי, הן פשוט לא הולכות לחזור אחרי הקיץ. עובדות איכותיות ומקצועיות פשוט ימצאו עבודה אחרת. אם העובדות לא ירגישו שהיחס כלפיהן משתנה, והן מקבלות פתרונות אמיתיים, אני לא רוצה לדמיין מה יהיה המצב בספטמבר. לדוגמה סייעות הבוקר קיבלו השנה מענקים בגובה 7,500 ₪ למשרה מלאה. ביקשנו שליש מזה – 2,500 ₪ – בהתאמה לאחוז המשרה בצהרונים – הציעו לנו 500 ₪ לסייעת בלבד. זה לעג לרש. לגננות המובילות לא הציעו כלום. לא נותרה לנו ברירה, אלא להכריז על סדרות שביתות. כולם יודעים שכך לא ניתן לחלץ את הצהרונים מהמשבר. המנהלים הקהילתיים פנו לעירייה בבקשה לסיוע במימון מענקים לסייעות, אך העירייה לא נענתה. אנו קוראות לראש העיר להתעשת, ליטול אחריות ולפעול עמנו לשינוי משמעותי בתנאי העובדות.
לפרטים נוספים:
יניב בר אילן- כוח לעובדים
054-3311759

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות