ניוזים חמיםחדשותבריאות

שרותי בריאות "כללית" ועיריית רמת גן נלחמות יחד במגפת העישון

מנהלת מינהלת דן בכללית, ד"ר לימור דרורי הרישנו, וראש העיר כרמל שאמה הכהן סיירו השבוע בפארק מרום נווה, שם מוצגת תערוכת "אוויר לנשימה" המציגה את תמונותיהם של כ-50 מושתלי ריאות. במהלך הסיור נערכה בדיקת רעלים חינמית לאנשים שהגיעו לפארק, נערכה הרשמה לסדנאות גמילה מעישון והתקיימה החתמה על כרטיס אדי

 

בכירים מעיריית רמת גן, ממחוז דן-פ"ת בכללית ומבית החולים בילינסון מקבוצת כללית סיירו השבוע בפארק מרום נווה ברמת גן, שם מוצגת תערוכת "אוויר לנשימה" המציגה את תמונותיהם של כ-50 מושתלי ריאות. בסיור השתתפו ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מנהלת מינהלת דן בכללית ד"ר לימור דרורי הרישנו, ופרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון ומי שיזם והוביל את התערוכה. במהלך הסיור פגשו המשתתפים כמה מהמושתלים שתמונותיהם מופיעות בתערוכה.

לדברי פרופ' קרמר: "במהלך השנים חוויתי לא מעט רגעים קשים סביב חולים שנפטרו בהמתנה לתרומת ריאות, שתציל את חייהם. 50 המושתלים, שתמונותיהם מוצגות בתערוכה, הם העדות לחיים המלאים והטובים שניתן להעניק לאדם. אני מלא תקוה כי התערוכה תסייע בהעלאת המודעות לנושא חשוב זה ותעודד את הציבור לתרום איברים ולהציל חיי אדם".

תערוכת הצילומים "אוויר לנשימה" כוללת 50 פורטרטים של מושתלים ואנשי צוות, שצילמה בהתנדבות הצלמת ורדי כהנא, מבכירות הצלמים בישראל. כהנא תיעדה אנשים שעברו השתלת ריאות בבילינסון. נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים, מכל קצוות הארץ. המושתלים התייצבו בגאווה מול המצלמה של כהנא, במטרה לחשוף את הציבור הרחב לחשיבותה של תרומת איברים ולהעלות את המודעות לחתימה על כרטיס אדי להצלת חיים.

 

כללית תערוך סדנאות גמילה מעישון לעובדי העירייה

 

מנהלת מינהלת דן בכללית, ד"ר לימור דרורי הרישנו, מספרת: "מטרת הסיור והתערוכה היא להעלות את המודעות להשתלת איברים (ריאות), לעודד אנשים לחתום על כרטיס אדי לתרומת איברים – ובאותה נשימה לספר על הסכנות המרובות הגלומות בהתמכרות לסיגריות ובעישון. מחלקת קידום הבריאות במחוז דן-פ"ת מעמידה לרשות המטופלים בערים רמת גן, גבעתיים וסביבתן סדנאות להפסקת עישון, הניתנות בחינם במסגרת סל התרופות למבוטחי כלל הקופות, ואני קוראת לכל מי שמעוניינים להפסיק לעשן לפנות למוקד הסדנאות שלנו לשם קבלת פרטים: 03-9766111".

במהלך הסיור בתערוכה פעלה במתחם עמדה שהופעלה על ידי מומחים לגמילה מעישון מטעם מחוז דן-פ"ת בכללית, לשם מתן ייעוץ וביצוע בדיקות CO (לבירור כמות הרעלים בריאות), נערכה הרשמה לסדנאות לגמילה מעישון וניתן ייעוץ אישי לקהל שהזדמן לאזור התערוכה וניגש לעמדה. בסיום האירוע הוסכם שעיריית רמת גן ומחוז דן-פ"ת בכללית יוסיפו לשתף פעולה בנושא זה במהלך שנת 2023, לרבות עריכת סדנת גמילה מעישון לעובדי עיריית רמת גן.

 

צילום: דוברות כללית דן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות