ניוזים חמיםחדשותבריאות

לקראת עונת השפעת: ארגון המיילדות בישראל קורא לכל הנשים בהריון להתחסן בהקדם נגד שפעת ושעלת

ארגון המיילדות בישראל מסביר את חשיבות חיסון השפעת לנשים בהריון, החיסון מגן גם על האישה וגם על העובר שבבטן. החיסונים בטוחים והוכחו מחקרית ואין שום עדות לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון.

ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,300 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה קורא לכל הנשים בהריון להגיע ולהתחסן בהקדם נגד שפעת וגם נגד מחלת השעלת. בארגון המיילדות מסבירים: "חיסון נגד שפעת לנשים בהריון מגן על האישה וגם על העובר שבבטן. נשים בהריון נמצאות בקבוצת הסיכון המוגבר לחלות בשפעת לעומת האוכלוסייה הכללית ולכן חיוני שיתחסנו מוקדם ככל האפשר.

המטרה היא למנוע את המחלה ולהפחית את הסיכון לסיבוכים שכן שפעת חריפה מגבירה את הסיכון ללידה של תינוק במשקל נמוך או ללידת פג ומכאן החשיבות הרבה של ההתחסנות. יודגש שגם נשים אחרי לידה נמצאות בקבוצת הסיכון למשך מספר חודשים אחרי הלידה."

באשר לחיסון לשעלת, מוסיפים בארגון המיילדות: "חיוני לקבלו לקראת סוף ההיריון כלומר בשבועות 27-36 במטרה להגן על האישה וגם על העובר שבבטן באמצעות הנוגדנים לשעלת אשר עוברים דרך השליה ומספקים הגנה גם אחרי הלידה בארבעת החודשים הראשונים לחייו של התינוק."

בארגון המיילדות מרגיעים: "החיסונים בטוחים, הוכחו מחקרית ואין כל עדות מדעית לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון".

נשים בהריון שרוצות להתייעץ לקראת חיסוני השפעת והשעלת או בנושאים נוספים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 3,500 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות. הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,300 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף 6 שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של 4 שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד מיילדת. בימים אלו מקדם הארגון, את מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על הנגשה ומימוש זכויות רפואיות וכן יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.
===

קרדיט תמונה וסרטונים: אירגון המיילדות בישראל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות