ניוזים חמיםחדשות

כעס ותדהמה בעקבות התבטאות אומללה של ראש עיריית ר"ג בטקס יום השואה אמש, שאמר: "הכי קל היה להיקטל בשואה"

ראש עיריית ר"ג מי שהיה גם שגריר ישראל באונסק"ו, עורר תדהמה בטקס יום השואה אמש כשנשא דברים ואמר: "הכי קל היה להתייאש ולהיקטל בשואה". לאחר ביקורת חריפה מצד הנוכחים ותושבים שצפו בטקס בדפי הפייסבוק של שאמה והעירייה, שאמה מחק והעלים כל זכר לשידור הטקס

כמו בכל עיר בישראל נערך אמש טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברמת גן. כמו בכל עיר, ראש העיר נשא נאום שהופנה לשורדים ובני משפחותיהם ולאלו שאיבדו את משפחתם בשואה.

אלא שדבריו של כרמל שאמה הכהן היממו והכעיסו ניצולים ומשפחות של נספים, כשראש עיריית רמת גן שהיה אף שגריר ישראל באונסק"ו אמר בנאומו: "הרי הכי קל היה להתייאש ואפילו להיקטל בשואה – הכי קשה היה לשרוד את תלאותיה ואז עוד להקים מדינה ולהילחם עליה בכדי שיהיה לנו ולדורות הבאים אחרינו בית, דגל וביטחון שלמשרפות ולמקלחות לא יקחו אותנו כצאן".

לאחר שקיבל הערות מאנשים שנכחו ואף צפו בשידור הטקס בדפי הפייסבוק של העירייה, כשעתיים לאחר שהעלה את הדברים בדף הרשמי שלו ברשת החברתית ועורר סערה, ערך שאמה הכהן את דבריו ושינה את נאומו, כשהוא מוחק כל זכר מנאומו וכן מהוידאו שהועלה לרשתות.

בדבריו שהעלה מאוחר בערב כתב: "הכי קשה היה לשרוד את תלאות השואה ואז עוד להקים מדינה ולהילחם עליה בכדי שיהיה לנו ולדורות הבאים אחרינו בית, דגל וביטחון שלמשרפות ולמקלחות לא יקחו אותנו כצאן".

ילדיהם של שורדי שואה שלא הצליחו להגיע אמש לטקס יום השואה של עיריית רמת גן זועמים: "התחלנו לצפות בטקס בדף הפייסבוק של עיריית רמת גן ואז פתאום הוידאו נפסק והפוסט נמחק. בדקנו וגם בדף של כרמל שאמה נמחק השידור", אמרה ל"ניוזים מרכז" בת לניצולת שואה תושבת רמת גן.

 

צילום: פייסבוק עיריית רמת גן

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות