ניוזים חמיםחדשות

רעידת אדמה בעיריית ר"ג: מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, התפטר ומטיח בשאמה הכהן: "בהמשך להתנהלותך הבריונית המזכירה משטרים אפלים… הנהלת העירייה הפכה תחתך ל'קן הקוקייה'"

מ"מ ראש עיריית ר"ג, ליעד אילני, הודיע על התפטרותו ושלח לכרמל שאמה מכתב חסר תקדים בדבריו: "בתקופתך הפכת את העיר לזירת שנאה ואלימות בין אוכלוסיות שונות", וגם: "העדפת לבזבז כספי ציבור על פרסומך והאדרת שמך במקום להשקיע בחינוך ילדי העיר ובניקיון העיר..."

 

ליעד אילני, מ"מ ראש עיריית רמת גן, שאיפשר לכרמל שאמה הכהן להיבחר לראשות העיר, לאחר שתמך בו בסיבוב השני, הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו ויציאת הסיעה בראשותו מהקואליציה.

הוא שלח לשאמה הכהן מכתב חסר תקגים בחריפותו, בו הוא מאשים את שאמה הכהן בהתנהלות של רודן, של אדם שטובתו האישית ופרסומו הם מעל לטובת העיר והתושבים.

צעד זה הגיע לאחר תקופה ארוכה בה שאמה הכנן נישל מכל תפקידיו את ממלא מקומו, בעקבות ראיון שנתן אילני לפני מספר שבועות בו אמר שהוא שוקל לרוץ לראשות העיר בבחירות הבאות. הכנן שלא אהב את זה החל לנשל את אילני מכל תפקידיו, תוך הפרה בוטה של הסכמים קואליציוניים, וזאת בגלל שאילני אמר כי ישקול לרוץ לראשות העיר.

להלן מכתב ההתפטרטת ששלח אילני לכרמל שאמה הכנן:
"בהמשך להתנהלותך הבריונית והמאיימת ברשתות החברתיות והפרת ההסכמים הקואליציוניים ברגל גסה, באופן המזכיר משטרים אפלים, התעלמת וחסמת את תוכנית החירום שיזמתי עם מומחים ואנשי מקצוע לצמיחת ילדי רמת-גן ממשבר הקורונה ובכך פגעת בילדי העיר. במקום
לברך על פועלי בנושא, כפי שכל מנהיג ראוי היה עושה, חתרת תחת הבטחותיך לציבור לפעול בשיתוף פעולה מלא עמי ופגעת בכוחנות בסמכויותיי להובלת מערכת החינוך ברמת-גן. בכך שללת ממני את מהות תפקידי ואת השליחות שהביאה אותי לשרת את תושבי רמת-גן – לדאוג לילדים
ולבני הנוער בעיר.
על אף זאת, בעצת ותיקי רמת-גן ניסיתי לעשות הכל להחזירך לדרך הישר, על מנת שאוכל לחזור ולאזן את אופייך והתנהלותך לטובת הציבור. פניתי אליך ישירות, בתקווה שאולי תתעשת ותשוב לפעול לאור ההסכם החתום, המוקלט והמצולם בינינו ולאור מחויבותנו המשותפת לציבור, אך שוב נתקלתי בקיר אטום, בזלזול ובהתנשאות.
לאורך כל דרכי הציבורית, דאגתי לשמור על יושרה, שקיפות, חמלה, אכפתיות, ובראש ובראשונה – לשים את טובת תושבי העיר בראש סדר העדיפויות שלי. על בסיס ערכים אלו ועל בסיס התחייבותך לציבור ואליי לאפשר לי לקדם את "תוכנית אילני" ולשותפות מלאה בינינו, נעניתי לבקשתך, ערב סיבוב הבחירות השני, להעניק לך את תמיכתי ובכך להפוך אותך לראש העיר ולהרכיב איתך ועבורך את הקואליציה הזו.
במשך תקופה ארוכה פעלת בכדי להצר את צעדיי, לחבל ולחתור תחת פעולותיי החשובות לקידום מערכת החינוך, קודש הקודשים העירוני. בשבועות האחרונים החמירה התנהגותך ובמעין ריצת אמוק פעלת לפגוע באפשרותי לפעול למען תושבי העיר גם במסגרת בית יד לבנים, הרובעים והשכונות והפארק הלאומי. ניצלת את האיפוק שהפגנתי כלפי התנהלותך זו, מתוך אחריות לעיר ולתושביה ובמטרה להתמקד ביישום תוכנית החירום בחינוך, ובהודעת וואטסאפ עלובה, עברת את הגבול. כמו אחרון העריצים, הפסקת אותי בעיצומה של עשייתי ומנעת ממני מלעמוד בראש החלק החשוב של שליחותי – מערכת החינוך. בכך, זלזלת בעשרות אלפי תושבי העיר שבחרו בי ובאלה שבעידודי הלכו ובחרו בך בסיבוב השני לראשות העיר.
מהר מאד, מהר מדי, נפלת בחטא היוהרה, מעלת באמוני, וחמור מכך – באמונם של תושבים רבים בעיר".

אילני ממשיך ותוקף בחריפות את התנהלותו והתנהגותו של שאמה הכהן:

"עד היום, הסכמתי לבלוע צפרדעים, על מנת שאוכל להמשיך ולפעול לטובת תושבי העיר, אולם אתה גרוע יותר מכל אלו שנלחמת נגדם והטחת בהם האשמות על מינהל לא תקין וחוסר שקיפות.
על כך, הגדלת והוספת נורמות קלוקלות שמעולם לא נראו בעירנו. מסדרונות העירייה הפכו תחת הנהגתך למעין 'קן הקוקיה', מרכז לקבלת החלטות לא תקינה ולא מקצועית שמיושמת לבקשתך באמצעות עוזרים ומקורבים מעל ראשיהם של אנשי המקצוע והכל תוך שיקול של רווח פוליטי, חצר ביזנטית של ממש. אתה פועל בחוסר שיקול דעת, באימפולסיביות, מטיח עלבונות בתושבים ובנציגי ציבור, מחרים תושבים שאינם מתיישרים עמך ודורש מגורמי המקצוע בעירייה להחרימם.
"הכי גרוע, בתקופתך הפכת את העיר לזירת שנאה ואלימות בין אוכלוסיות שונות.
בחירתך לפגוע בנבחרי הציבור ולהסתיר מידע חיוני מהם (לדוגמא: טופס ה- 4) מגלה לנו את אופייך האמיתי ואת השיקולים הזרים שעומדים בבסיס כל החלטה שמתקבלת על ידך – האינטרסים האישיים והרווח האישי שלך מכך. ניכר כי אתה מבקש לייצר ברמת-גן מעין מלוכה בראשותך, שזורעת פחד ואימה בקרב כל מי שמציג עמדה מנוגדת ושלא מתיישר עם מדיניות 'שתיקת הכבשים' אותה אתה מבקש להנחיל.
כולך עסוק במה רמת-גן יכולה לעשות למען כרמל שאמה, בשיקולי יח״צנות בוטים
ופופוליסטיים. לפיכך אתה מקבל החלטות הנוגעות לציבור, בהתאם למה ישיג לך את האייטם הבא בערוצי הטלוויזיה. מה הפלא, שהעדפת לבזבז כספי ציבור על פרסומך והאדרת שמך במקום להשקיע בחינוך ילדי העיר ובניקיון העיר? קיוויתי שהתפקיד יעניק לך תחושת שליחות ושאר רוח, אך זה חזק ממך!
בשנה האחרונה הנך עסוק בקידומך האישי בפוליטיקה הארצית, ולשם כך הפכת את עירנו היקרה רמת-גן למקפצה ותחנה בדרך עבורך. בזמן הזה זנחת את הטיפול בבעיות השורש שיצר משבר הקורונה.

"בזמן שמצבם הרגשי והלימודי של ילדי רמת-גן ובני הנוער מתדרדר, מצאת לנכון לערוך מסיבות, לחלק מתנות ולבזבז מיליוני שקלים מכספי התושבים במקום להשקיע אותם במקומות החשובים באמת – דור העתיד. מקווה שבקרוב תמצא לנכון לעדכן את חברי מועצת העיר ואת תושבי העיר, בסטטוס הנוכחי האמיתי באשר לעתידה של אוניברסיטת בר אילן. חוששני שבזמן שעבדת עבור עצמך, העיר עלולה לאבד נכס אסטרטגי חשוב מאין כמוהו. והוא לא היחיד.
אין לי עניין בכיסא, בתואר, בשכר, או בכל כיבוד אחר – יש לי עניין רק למלא את שליחותי, לחזק ולטפח את העיר רמת-גן ולהילחם עבור התושבים. מצער שאינך חולק עמי את תחושת השליחות העזה הזאת ועל כן סיעתי לא תמשיך עמך ותפעל עבור תושבי העיר משורות האופוזיציה".

אילני פנה, לפני זמן קצר, לעובדי העירייה והבטיח כי ימשיך לייצג ולשרת אותם ואת תושבי העיר, הפעם מספסלי האופוזיציה:

"עובדות ועובדים יקרים, לפני מספר דקות הודעתי על פרישת סיעתי מהקואליציה.

במהלך השנתיים וחצי האחרונות כמ"מ ראש העיר, פגשתי עובדות ועובדים איכותיים ומסורים, שנותנים את הנשמה לטובת קידום העיר ותושביה, ולמדתי מכם רבות. העיר שלנו התברכה בכל אחת ואחד מכם. הייתה לי זכות ענקית לעבוד לצדכם.

אני מכיר אתכם בפנים, את רובכם בשמות. אתם הנשמה האמיתית של ארגון זה, ועם כל חשיבות נבחרי הציבור, כן גם אני בניהם, ללא העבודה שלכם, דבר לא יוצא מן הכוח אל הפועל.

מכבד אתכם, וכך ראוי שיעשו כולם. באופן הפנייה אליכם, באופן הניהול. מחובתי להילחם על זכותכם ליחס מכבד ומפרגן.

אמשיך לפעול לצדכם ולמענכם כחבר מועצה מן המניין וכתמיד אני זמין לכם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות