ניוזים חמיםחדשות

טקס מרגש להענקת דרגות לכבוד יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל נערך אמש בשירות בתי הסוהר

במהלך הטקס הוענקו 14 דרגות לבכירים בדרגות תת- גונדר וגונדר משנה לקצינים ולקצינות בתפקידי פיקוד ומטה ממגוון תחומי העיסוק הארגוניים ו-2 דרגות נגדים בכירים

אמש נערך טקס הענקת דרגות בשירות בתי הסוהר, לכבוד יום העצמאות ה- 73, במעמד השר לביטחון הפנים, ח"כ אמיר אוחנה ונציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי ובנוכחות סגן שר הבט״פ ח״כ גדי יברקן, מנכ״ל משרד הבט״פ ניצב (בדימוס) משה (צ’יקו) אדרי, סגן הנציבה וראש אג״מ גונדר מוני ביטן וסגל הפיקוד הבכיר של שב״ס.

במהלך הטקס הוענקו 14 דרגות לבכירים בדרגות תת- גונדר וגונדר משנה לקצינים ולקצינות בתפקידי פיקוד ומטה ממגוון תחומי העיסוק הארגוניים ו-2 דרגות נגדים בכירים.

מדברי שר הבט״פ אמיר אוחנה: ״בערבו של יום רביעי הקרוב יונף בפעם השבעים ושלוש דגל עצמאות ישראל. שבעים ושלוש שנים עברו-חלפו מהיום שבישר לנו ולאומות העולם על לידתה המחודשת, ראשית צמיחת גאולתנו, על כי מדינתנו, היא מדינת ישראל, קמה. וכמדי שנה מאז, מתהבהב אותו האור ומתבשרת אותה הבשורה, לנו ולאומות העולם, כי זו ארצנו. אך גם ברגע הזה, אנו זוכרים את המחיר היקר מאוד, מחיר הדמים, ששילמנו ועודנו משלמים על תקומתה ועל המשך קיומה של מדינת ישראל. צור ארליך כתב:
שְׁנֵי יְמֵי זִכָּרוֹן סְמוּכִים כָּל שָׁנָה,
לְטוֹבַת הַחִשּׁוּב הַכְּלָלִי
כַּמָּה עוֹלֶה לָנוּ עִם מְדִינָה
וְכַמָּה עוֹלֶה לָנוּ בְּלִי.
אשרי בניה ובנותיה של מדינת ישראל המשרתים בכוחות הביטחון ובזכותם, בזכותכם – מובטח המשך קיומה. ועל כן מועד נאה הוא חג עצמאותה של המדינה, להעניק דרגות לאנשי שירות בתי הסוהר, שהרי על חוסנה וביטחונה של ישראל אתם מופקדים, וראוי על כן שיום חגה של המדינה על משמרתה אתם עומדים, יהיה גם יום חגכם האישי.
כאשר התבקש הסופר ש"י עגנון ליטול חלק בניסוח תפילה לשלום המדינה בשנת עצמאותה הראשונה, עשה זאת מתוך ציונות, מתוך אהבת הארץ ובירתה הנצחית – ירושלים, אך גם מתוך הכרת חשיבותם של אלה המגנים באומץ, במסירות, לילות כימים, בעבודה קשה ומאומצת, על שלומו וביטחונו של הציבור בישראל. וכך, יחד עם רבניה הראשיים של ישראל של אותם ימי אומה ראשונים, נכתב: "חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם".
תהא זו ברכתי לכם אנשי שירות בתי הסוהר היקרים לשנת עצמאותנו השבעים ושלוש. ברכות למקבלי הדרגות ולבני משפחותיהם. חג עצמאות שמח למדינת ישראל ולאזרחיה כולם."

מדברי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי: "שירות בתי הסוהר הוא ארגון חזק העוסק במשימות לאומיות רגישות ומורכבות ביותר, וכפי שאנו דורשים את הסביבה להבנת המורכבות, אנו צריכים קודם לדרוש ולהביט אל תוך עצמנו.
מפקדי בתי הסוהר נושאים בהתמודדות יומיומית מאתגרת מול כנופיות ומשפחות פשע, מול אסירים הלוקים בנפשם ובגופם מחד, ולהבדיל, מאידך מייצגים את הארגון אל מול משפחות וגורמי בקרה חיצוניים, מול עורכי דין וחברי כנסת. היכולת לחבוק את מגוון המענים לכל אלה, אינה דבר של מה בכך.
ראוי לו למפקד להסתכל קדימה ולהבין את המשמעות של כל אמירה, תגובה ומעשה תוך היותו מהווה דוגמא אישית לאנשיו ומוביל וקובע דרך.
ברור לכל, כי ביטחון לאומי אינו טומן בחובו רק סוגיות של ביטחון צבאי, אלא, ואולי בעיקר חוסן חברתי. חוסן אשר מהווה אינדיקטור לטיבה של חברה על התמודדותה עם האתגרים. שירות בתי הסוהר הוא בעל תפקיד מהותי ומשמעותי על ביטחונם האישי של האזרחים במדינה.
אחזקת האסירים הפליליים אינה נדחקת הצידה נוכח ההתמודדות שלנו כארגון אל מול האילוצים שיוצרת אוכלוסיית האסירים הביטחוניים. כוחנו בראיית המכלול, בנקיטת יד אחודה וקשה אל מולם ובחשבון נפש מתמיד.
שני סוגי אוכלוסיות אלה עליהם אנו אמונים, מייצגים את ליבתו של טקס זה, יום הזיכרון ויום העצמאות הלאומיים המצויים בסמיכות של שעות ספורות ושזורים במקצב ובכינונה של החברה הישראלית.
זכות קיומנו לעומת בניית החברה.
האסירים הביטחוניים מזכירים לנו מדי יום את חשיבות הלוחמה בטרור, ואת המחיר הכבד אותו שילמה משפחת השכול למען היותנו כאן. האסירים הפלילים מחזקים בנו את התודעה והידיעה שהמשימה לא מסתיימת בכליאתם, אלא בתפקידנו בהבראת החברה הישראלית.
מאחלת לכולנו מכאן, חג עצמאות 73 שמח לכל סוהרי הביטחון שיחגגו באגפים במילוי תפקידם, לכל אנשי השטח והמטה ולכל עם ישראל."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות