ניוזים חמיםחדשותבת ים

חברת המועצה בבת-ים, קטי פיאסצקי, ממשיכה להגיש תלונות נגד חברי מועצה שונים ועל מה? "הלוואי שפיאסצקי הייתה משקיעה בתושבים את אותה האנרגיה שהיא משקיעה בהגשת תלונות"

חברת המועצה בבת-ים ויו"ר מר"צ בעיר, קטי פיאסצקי, מרבה להגיש תלונות נגד חברי מועצה שונים בעירייה. 2 מהן כבר נדחו על ידי משרד הפנים. עתה היא פנתה ליועצת המשפטית בנוגע לכהונת ירון לוי ואסתר פירון כיורים בוועדות. בעירייה טוענים: "במקום להתעסק בתושבים בתקופה זו, היא עסוקה בפוליטיקה קטנה". פיאסצקי: "תפקידי כנבחרת ציבור, על אחת כמה וכמה כחברת אופוזיציה, הוא להלחם ולוודא שהכל מתבצע על פי החוק"

חברת המועצה מסיעת מר"צ, קטי פיאסצקי, ממשיכה להגיש תלונות נגד חבריה למועצת העיר: לאחר שכבר פנתה למשרד הפנים בתלונות נגד רפאל ברנז מש"ס, אסתר פירון ואיציק דריקס מהליכוד, היא מסמנת כעת מטרה חדשה: ירון לוי ממפלגת יש עתיד. בנוסף, היא התלוננה בשנית כנגד המשנה לראש העיר אסתר פירון.
הסיבות לתלונות של יו"ר מרצ מגוונות: נגד אסתר פירון היא התלוננה כי היא מקבלת מקום חניה שמור ליד העירייה, זאת למרות שפירון היא ותיקת חברי המועצה בעיר. נגד ברנז ודריקס היא התלוננה כי הם משתמשים במשרדים בעירייה, למרות שאינם מקבלים שכר עבור עבודתם. בכל המקרים הללו משרד הפנים קבע כי הנהלת העיר פעלה בצורה תקינה.
אלא שכעת הגיעה תלונה נוספת ליועצת המשפטית של העירייה, בנושא אחר, שטרם נבדק על ידי משרד הפנים או העירייה: הפעם פיאסצקי סימנה כמטרה שניים מבכירי הקואליציה של ראש העיר, המשנה לראש העיר ירון לוי, וכן אסתר פירון עצמה שזכתה לתלונה נוספת.
הסיבה: השניים מונו על ידי ראש העיר צביקה ברוט לתפקיד יושבי ראש ועדה במועצת העיר – בהתנדבות – אך לדברי פיאסצקי, רק ראש העיר מוסמך לכהן כיושב ראש בוועדות הללו, או אחד מממלאי מקומו.
"במשך השנתיים האחרונות מר ירון לוי מכהן כיו"ר ועדת החינוך למרות שאינו מונה לממלא מקום", היא כותבת, "כמו כן הגברת אסתר פירון משמשת כיו"ר הועדה למיגור אלימות והיא גם כן לא מונתה לממלאת מקום".
לדבריה, יש לקחת מהם את התפקיד ולהעבירם לידיו של ראש העיר או אחד ממלאי מקומו.
יש לציין כי פירון היא המשנה לראש העיר וותיקת חברי המועצה, וכי ירון לוי המכהן זו הקדנציה הראשונה אמור להיכנס לתפקידו כסגן ראש העיר בעוד כחודשיים. אם בעירייה יגיעו למסקנה שאכן השניים לא יכולים לשמש בתפקיד – למרות שהם מבצעים אותו בהתנדבות מלאה – אז הם יצטרכו להפסיק ולשמש בו למשך כחודשיים. בעירייה מסבירים: "בעוד כחודשיים ממילא אמור לוי להיכנס לתפקידו כסגן ראש העיר של צביקה ברוט, במסגרת הסכם רוטציה, ואז יוכל לבקש להמשיך ולכהן בתפקיד".
בייעוץ המשפטי סרבו להגיב לידיעה אך התייחסו לנושא בחיוך: "אין ספק שיש נציגים במועצת העיר שיש להם יותר מדי זמן פנוי", אמר גורם במועצה, "הלוואי שפיאסצקי היתה משקיעה בתושבים את אותה האנרגיה שהיא משקיעה בהגשת תלונות מוזרות נגד אנשים שמתנדבים למען הציבור. רק שלא תגיש נגדנו תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג בגלל זה".
עם זאת, בעיריה נקטו בגישה רצינית יותר ואמרו בתגובה כי: "התלונה התקבלה והנושא ייבדק על ידי הייעוץ המשפטי וכרגיל אנו נפעל רק על פי החוק".

תגובתה המלאה של קטי פיאסצקי:

"אכן נעשתה פניה למשרד הפנים בנוגע ללשכות ושירותי משרד שניתנו לשני חברי מועצה שונים בניגוד ברור לחוק ולא פחות חשוב – על חשבון משלמי המיסים. זאת חרף העובדה שראש העירייה עצמו בתגובת העירייה מודה ומאשר את טענתי.
הניסיון של ראש העירייה להסיט את הדיון הציבורי על התנהלותו הלא תקינה באמצעות כותרות חסרות בסיס עובדתי, מוכיחה כי ראש העיר ממשיך לזרות חול בעיניי הציבור והוא מונע רק משיקולים יחצניים ופוליטיים ולא משיקולים ציבוריים ועניינים.
צר לי שראש העייריה חושש מהעובדה שיש מי שפוקח עין וחושף ליקויים שמבצעת העירייה בניגוד לחוק. חבל שראש העירייה בוחר להשתמש ברשת מקומונים לא מוכרת אשר מפרסמת הודעות דוברת של העירייה ללא בדיקה או אימות עובדות בסיסי.
תפקידי כנבחרת ציבור, על אחת כמה וכמה כחברת אופוזיציה, הוא להלחם ולוודא שהכל מתבצע על פי החוק ושהדברים נעשים במסגרת המנהל התקין בדיוק כפי שהתחייבתי לבוחריי. אין לי שום כוונה להפסיק למלא את התפקיד הזה גם אם יעשו נסיונות מביכים מצד לשכת ראש העירייה לייחס לי פעולות קנטרניות. ברוך השם לא משעמם לי, ובניגוד לראש העירייה אני פועלת על ידי סט ערכים ברור ששם בראש סדר העדיפויות שלו את תושבי העיר.
ממליצה בחום לראש העירייה לעסוק במה שחשוב באמת- הורדת רמת התחלואה בעיר, נקיון המרחב הציבורי, דאגה לכלל האוכלוסיות בעיר ועמידה בהבטחת הבחירות שלו להורדת ארנונה. כדי לשחק משחקים של ילדים יש לי את הבנות המופלאות שלי, שבניגוד לערים האחרות עדיין לא חזרו למסגרות החינוכיות שלהן".

 

צילום: יח"צ דף פייס קטי פיאסצקי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות